چه روش هایی برای درمان خانگی پوست و مو مناسب است؟

اما آنچه که بیشتر افراد ممکن است است پس از مصرف دوره طولانی مدت انواع داروهای ایرانی و خارجی با آن رو به رو شوند، ایجاد حساسیت های شدید و خشکی شدید پوستی است. چرا که شستشوی مکرر صورت با شوینده های قوی و استفاده از لایه بردارها موجب از بین رفتن آب میان بافتی و چربی مفید پوست می شود.

بدون شک برای داشتن پوستی سالم و زیبا باید مجموعه ای از نکات بهداشتی و تغذیه ای را در طول زندگی رعایت کرد. از آنجایی که عوامل متعددی در سلامت پوست و مو دخیل هستند، اما اثر مواد طبیعی از جمله روغن های گیاهی و ماسک های طبیعی بر شادابی و سلامت پوست و مو بر کسی پوشیده نیست.

امروز یکی از مشاوران مجرب شرکت طلا طبیعت قصد دارد با معرفی چندین روش خانگی ( تهیه انواع ماسک با روغن گیاهی) کمکی به زیبایی و شادابی پوست شما انجام دهد. تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا با بهترین شگفتانه های زیبایی پوست و مو آشنا شوید.

دو ماسک گیاهی با روغن جوجوبا

یکی از موثرترین روش های درمان خانگی جوش صورت استفاده از روغن جوجوبا است. روغن جوجوبا یک ماده طبیعی است که از دانه درختچه به نام جوجوبا گرفته میشود. روغن جوجوبا باعث ترمیم پوست های آسیب دیده میشود. از دیگر خواص شگفت انگیز این روغن میتوان به خاصیت نرم کنندگی، مرطوب کنندگی، درمان اختلالات پوستی، کنترل چربی پوست، کاهش التهابات پوستی و درمان جوش و آکنه اشاره کرد.

ترکیب روغن جوجوبا با روغن نارگیل: یکی از بهترین ماسک های خانگی برای زیبایی و شادابی پوست، ترکیب روغن جوجوبا و روغن نارگیل است. شما میتوانید با مخلوط این دو روغن یک محلول آنتی اکسیدان قوی با خاصیت نرم کنندگی، لطافت و جوان کننده پوست به دست می آورید.

ترکیب روغن جوجوبا با روغن بادام شیرین: برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو کافیست یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا و یک قاشق روغن غذاخوری روغن بادام شیرین را باهم مخلوط کنید. این ماسک حاوی روغن گیاهی را به مدت یک ساعت بر روی مو بگذارید و سپس با شامپو روزانه بشورید. مقادیر بالای انواع ویتامین ها در هر دو روغن های گیاهی موجب درخشندگی و شادابی موها می شوند.

درمان التهاب پوستی با روغن کالاندولا

روغن همیشه بهار یا روغن کالاندولا یکی از پر کاربردترین روغن های گیاهی در طب سنتی است و برای بسیاری از مشکلات پوستی به عنوان درمان قطعی جایگزین بسیاری از پماد های شیمیایی می شود. روغن کالاندولا دارای خواص ضد قارچی، ضد التهابی بوده و برای بهبود زخم ها، تسکین اگزما و انواع جوش ها توصیه می شود.

ترکیب روغن کالاندولا با روغن نارگیل: برای کسانی که پوست بدنشان بیش از حد خشک و پوسته پوسته می شود، میتوانند این دو روغن را باهم مخلوط کرده و یک آبرسان قوی با خاصیت نرم کنندگی بالا به دست آورند. بعد از هر بار استحمام از این ترکیب استفاده کنید.

ترکیب روغن همیشه بهار با روغن اسطوخودوس و ژل آلوئه ورا: برای درمان التهاب ناشی از بستن پوشک و خارش و قرمزی بیش از حد میتوان از ترکیب بینظیره روغن کالاندولا با اسطوخودوس و آلوئه ورا استفاده کرد. برای مصرف بزرگسالان پیشنهاد می شود برای کاهش علائم خارش پوستی از  پمادهایی با ۳ تا ۸ درصد عصاره همیشه بهار استفاده شود.

ماسک روغن جوانه گندم برای پوست و مو

روغن جوانه گندم منبع غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین E است و در بسیاری از محصولات زیبایی پوست و مو کاربرد دارد. روغن جوانه گندم از طرف بسیاری از پزشکان زیبایی پوست و مو  به عنوان یک نرم کننده قوی و طبیعی و پیشگیری از چین و چروک توصیه می شود.

ماسک صورت جوانه گندم و لیمو: با ترکیب یک عدد لیمو و دو قاشق روغن جوانه گندم مخلوطی به دست می آید که خاصیت ضد التهابی داشته و بافت آسیب دیده پوست صورت را ترمیم میکند.

ماسک صورت جوانه گندم و هویج: توصیه می شود، برای کاهش چین و چروک های صورت و جلوگیری از پیری زودرس، ۲ عدد هویج را پخته و له کنید و با مقداری روغن جوانه گندم مخلوط کنید.  این ترکیب را بر روی گونه ها ، اطراف چشم و چانه به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و سپس بشورید.

ماسک تقویت کننده مو با جوانه گندم: ۲ عدد زرده تخم مرغ را با مقداری روغن جوانه گندم ترکیب کنید و کمی آن را حرارت داده و روی موهای خود قرار دهید. پس از یک ساعت موهای خود را آبکشی کنید. سعی کنید مصرف این ماسک بینظیر را هفته ای یکبار در فصل بهار و تابستان انجام دهید.

روغن طلایی

زیبایی پوست و مو با روغن آووکادو

روغن آووکادو یکی از سالم ترین انواع روغن های گیاهی در جهان است. روغن این میوه خوراکی ، سرشار از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین E، ویتامین A و اسید اولئیک و اسید های چرب ضروری برای بدن می باشد. بیشترین کاربرد روغن گیاهی آووکادو برای درمان آکنه و جوش صورت است چرا که این روغن به راحتی در پوست نفوذ کرده و با افزایش کلاژن سازی و از بین بردن سلول های مرده باعث زیبایی و سلامت پوست می شود.

ماسک صورت با روغن آووکادو: اگر به دنبال یک پاک کننده قوی برای پوست خود هستید، ترکیب روغن آووکادو با عسل و شیر میتواند بهترین پاک کننده طبیعی حال حاضر باشد.

ماسک مو با روغن آووکادو: شما میتوانید با ترکیب 1-2 قاشق روغن آوکادو، عسل، 1 قاشق روغن زیتون و یک سفیده تخم مرغ یک مخلوط بی نظیر برای شادابی و سلامتی موهای خود تهیه کنید.

تقویت رشد ناخن با روغن آووکادو: یکی دیگر از فواید روغن میوه آووکادو تقویت ناخن ها در برابر شکنندگی است. شما میتوانید 1 قاشق چای خوری روغن آووکادو را با 1 قاشق چای خوری روغن هسته انگور ترکیب کرده و هر شب بر روی ناخن ها بمالید. با این روش همیشه ناخن های زیبا و بلندی خواهید داشت.

انواع روغن گیاهی و ماسک های خانگی که در این مطلب اشاره شد، تنها بخشی از دستورالعمل هایی است که میتوانید برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست و مو خود انجام دهید. چرا که شیوه زندگی، تغذیه و حالات روحی و روانی شما در داشتن پوستی شاداب تاثیر گذار است. هم چنین شما میتوانید از خواص شگفت انگیز روغن آرگان از طریق سایت طلا طبیعت مطلع شوید .

روغن طلایی طبیعت

در ادامه شما میتوانید با رعایت یک سری نکات ساده در زندگی روزمره سلامتی پوست و مو خود را حفظ کنید.

استرس خود را کاهش دهید

استرس جز احساسات رایجی است که همه ما آن را تجربه میکنیم. با افزایش استرس هورمون کورتیزول به میزان بیشتری ترشح میشود و این هورمون غدد چربی پوست را تحریک کرده و سبب افزایش میزان چربی پوست و در نتیجه پدیدار شدن آکنه و جوش میشود.

آب بنوشید

برای سلامت بدن خود به ویژه سلامت پوست و مو در طول روز آب کافی بنوشید. استفاده از آب کافی باعث رطوبت رسانی به پوست می شود و پوست شما دچار خشکی نخواهد شد. خشکی پوست یکی از دلایل ایجاد جوش است و به دلیل آسیب پذیر بودن به زودی تحریک شده و جوش میزد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.