آموزش کامل تعمیرات سخت افزاری اندروید به صورت تخصصی

مشکلات سخت افزاری در گوشی های اندروید بسیار رایج بوده و در بسیاری مواقع کاربران با مشکلاتی مانند کاهش سرعت پردازش داده ها و بروز مشکل در بخش سخت افزاری گوشی اندرویدی مواجه هستند. فراگیری و آموزش کامل تعمیرات سخت افزاری اندروید یکی از بهترین راه حل ها  برای فائق آمدن و برطرف کردن این مشکلات می باشد.

مشکلات و ایرادات سخت افزاری بر روی کارکرد و عملکرد بهینه گوشی هوشمند به صورت مستقیم تاثیر دارد. به طور مثال با خراب شدن ال سی دی و تاچ عملا دیگر نمی توان با دستگاه کار کرد، یا در صورت خراب شدن مدار رادیویی و قطع شدن آنتن نمی توان با موبایل مکالمه ای برقرار کرد. بنابراین بروز مشکلات سخت افزاری کارکرد دستگاه را با مشکل روبه رو خواهد کرد.

در این مقاله به بررسی مشکلات سخت افزاری رایج اندروید و طریقه عیب یابی و رفع آنها می پردازیم، با ما همراه باشید.

مشکلات سخت افزاری رایج اندروید

مشکلات سخت افزاری در موبایل به مشکلاتی گفته می شود که با بروز آنها عملکرد بخش یا تمامی قسمت های گوشی با مشکل مواجه شده و موبایل عملکرد صحیحی نخواهد داشت. این مشکلات بنا به دلایل مختلفی بروز می کند، ضربه خوردن به گوشی موبایل، عمر زیاد قطعات، اتصالات برقی، استفاده نادرست از گوشی تلفن همراه و غیره می تواند از مهم ترین دلایل بروز این مشکلات در موبایل باشد.

تعمیرات اندروید

کاهش سرعت گوشی و پر شدن حافظه دستگاه، از مهمترین مشکلات کاربران در این بخش تلقی می گردد. عدم کارکرد صحیح اپلیکیشن ها در بروز این مشکل تاثیرگذار است.

عدم عملکرد صحیح دوربین های موبایل، از دیگر مشکلات رایج و متداول برای بسیاری از کاربران به شمار می آید. کاهش کیفیت دوربین در برخی مواقع ناشی از گذشت زمان و مستهلک شدن دوربین موبایل می باشد. چنانچه لنز دوربین دستگاه با هاله ای رنگی احاطه شده یا دوربین موبایل به هیچ وجه کار نکند، تعویض دوربین گوشی از بهترین اقدامات می باشد.

شارژ نشدن درست و خالی شدن باطری، از دیگر مشکلات متداول کاربران می باشد. بررسی سوکت شارژ یا برد USB در این زمینه کمک شایانی می نماید.

در ادامه به آموزش تعمیرات تخصصی موبایل و بررسی رایج ترین مشکلات سخت افزاری اندروید و طریقه رفع آن می پردازیم.

خراب شدن باتری موبایل

خرابی باتری موبایل یکی از رایج ترین مشکلات سخت افزاری موبایل می باشد. بروز مشکل در باتری موبایل بنا به دلایل گوناگونی روی می دهد. شارژ کردن طولانی مدت گوشی، استفاده از شارژرهای غیر استاندارد، گرم شدن باتری موبایل برخی از دلایل خرابی باتری می باشند.

خرابی باتری گوشی می تواند باعث این اختلالاتی مانند: تخلیه سریع شارژ گوشی، خاموش شدن ناگهانی گوشی، هنگ مداوم گوشی، ریست شدن برخی از تنظیمات گوشی مثل ساعت، تاریخ و غیره شود.

برای تعمیر باتری گوشی روش های گوناگونی وجود دارد، توصیه می کنیم ابتدا کانتکت های باتری (محل اتصال موبایل و باتری موبایل) را پاک کنید زیرا در صورت اکسید و کثیف شدن این محل باتری موبایل به خوبی کار نمی کند.

باز شدن درزهای باتری نیز می تواند از دلایل خوب کار نکردن باتری باشد، بنابراین توصیه می کنیم پیش از آنکه اقدام به تعویض باتری کنید درزهای باطری را بررسی و به کمک چسب آنها را بپوشانید.

گذاشتن باتری در فریزر نیز یکی از دیگر روش های تعمیر باتری می باشد این کار باعث جلوگیری از نشت شارژ گوشی می شود. کمک گرفتن از یک باتری دیگر و القا پالس، همچنین تعمیر باتری به کمک لامپ ۱.۵ ولتی از دیگر روش های تعمیر باتری می باشد.

تعمیرات

خراب شدن دوربین موبایل

تعمیر دوربین موبایل نیز از دیگر مشکلات سخت افزاری اندروید می باشد که کاربران بسیاری با آن مواجه می شوند. دوربین گوشی بنا به دلایل گوناگونی از جمله آب‌خوردگی و ورود مایعات به دوربین، وارد شدن ضربه و یا خط و خش بر روی لنز، تغییر در تنظیمات گوشی، فلش شدن گوشی و غیره آسیب می بیند.

برای تعمیر دوربین موبایل ابتدا می بایست مشکل ایجاد شده را بررسی کرده و متناسب با آن اقدام کنید. تیره بودن عکس ها، صدا دادن لنز دوربین، مشکل سیاه شدن دوربین، دیده شدن لکه های سیاه و غبار بر روی دوربین، وزوز کردن دوربین، روشن نشدن فلاش برخی از مشکلات رایج دوربین موبایل بوده که برای رفع آن ها می بایست حافظه موبایل، لنز دوربین، شاتر، نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی، اتصالات برد، آی سی درایور دوربین را بررسی نمایید.

خراب شدن پردازنده مرکزی موبایل

خرابی پردازنده مرکزی موبایل یکی از بدترین مشکلات سخت افزاری اندروید می باشد و به معنای توقف کارکرد تلفن همراه خواهد بود. بالا نیامدن گوشی، روشن نشدن گوشی، خاموش شدن ناگهانی گوشی، هنگ کردن مداوم گوشی برخی از نشانه های خرابی سی پی یو موبایل است. ضربه خوردن گوشی، داغ شدن بیش از حد گوشی، آب خوردگی گوشی، شل شدن سوکت های سی پی یو برخی از مهم ترین دلایل خراب شدن این قطعه می باشد.

آموزشگاه فنی برق

بهترین راه رفع مشکلات سخت افزاری موبایل

با توجه به پیچیده و حساس بودن موبایل های امروزی تعمیر و عیب یابی موبایل امری تخصصی بوده و نیازمند کسب مهارت های لازم آن می باشد. در صورتی که علاقه مند به تعمیرات موبایل هستید، توصیه می شود یک بار به صورت اصولی و از طریق شرکت نمودن در دوره آموزش تعمیرات موبایل مهارت های مورد نیاز این شغل را کسب کنید.

دوره آموزشی تعمیر موبایل امروزه توسط مراکز آموزشی مختلفی در سراسر کشور برگزار می شود که یکی از بهترین آنها مجتمع فنی برق است. این آموزشگاه دوره آموزشی موبایل را به کمک بهترین اساتید آموزشی ایران و با استفاده از بهترین ابزارهای آموزشی به صورت عملی و علمی برگزار می کند. به همین دلیل بیش از هشتاد و پنج درصد کارآموزان این آموزشگاه تخصصی به راحتی جذب بازار کار می شوند.

آموزش سیم پیچی، آموزش تابلو برق صنعتی، آموزش تعمیرات برد، آموزش نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی، آموزش تعمیرات لپ تاپ برخی از دیگر دوره های آموزشی پرطرفدار این آموزشگاه می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره های این آموزشگاه می توانید به وب سایت مجتمع فنی برق مراجعه نمایید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.