آیا خرید طلا ایده‌ی خوبی برای سرمایه گذاری است؟

اما پاسخ سوال بالا کوتاه است و می‌توان گفت که، بستگی دارد. قبل از اینکه تصمیم به خرید آنلاین طلا و روی آوردن به سرمایه گذاری روی طلا کنید، باید نکاتی را در نظر بگیرید. چند فاکتور مهم وجود دارد که حتما باید آنها را قبل از تصمیم گیری، در نظر بگیرید. احتمالاً مهمترین قانون این است: هنگام سرمایه گذاری به هیچ عنوان نباید ضرر کنید. حال این سرمایه گذاری روی طلا باشد یا هر چیز دیگری.

اولین سوالی که از خودتان هنگام خرید طلا باید بپرسید این است که، هدف و منظور شما برای سرمایه‌گذاری در طلا چیست؟ هر فرد مطمئنا هدف مشخصی دارد و می‌توان گفت که خرید طلا معقوله‌ای نیست که بتوان بی هدف سراغ آن رفت. خرید طلا هزینه‌بر است و اگر قصد سرمایه گذاری روی طلا دارید، ابتدا باید هدف خود را از این کار مشخص کنید.

هنگام سرمایه گذاری معمولا سه دسته افراد داریم. یکی افرادی که ریسک پذیر هستند، دسته دوم افرادی که به دنبال حاشیه امن هستند و در نهایت دسته سوم افرادی که حساب شده عمل می‌کنند. معمولا بیشتر افراد که سرمایه محدودی دارند، بیشتر تمایل به قرار دادن سرمایه در بانک دارند و این روش را امن و بدون استرس می‌دانند. عموما این افراد به گرفتن سود سالانه معادل ۱۷ درصد راضی هستند و انتظار دارند تا ۴ سال بعد، پول‌شان ۲ برابر شود.

خب شاید این روش برای این افراد مناسب باشد و در عین حال که سود دهی آن بسیار کند انجام می‌شود، اما هستند افرادی که این حاشیه امن را برای سرمایه گذاری دوست دارند. اما دسته دیگر، افراد ریسک پذیر هستند که برای سرمایه گذاری سراغ هر چیزی می‌روند و شانس خود را امتحان می‌کنند. افراد دسته سوم افرادی حد وسط هستند که حساب شده و با تحقیق سراغ سرمایه گذاری خصوصا سرمایه گذاری روی طلا می‌روند.

در ادامه قصد داریم تا مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند به سمت خرید طلا و سرمایه گذاری روی این فلز گرانبها برویم، را عنوان کنیم.

ارزش طلا در برابر ارز

معمولا افرادی که به دنبال سرمایه گذاری روی طلا هستند، قصد دارند تا سراغ سرمایه گذاری بروند که در آن ریسک وجود نداشته باشد. ارز و دلار در چند سال اخیر، افت و خیز بسیاری داشته است و تهیه کردن و حتی فروختن آن کار هر کسی نیست، به همین دلیل هر کسی نمی‌تواند دنبال اینگونه سرمایه گذاری برود. در واقع می‌توان گفت که سرمایه گذاری روی طلا ریسک خرید ارز را جبران می‌کند، چرا که هم ثبات قیمت آن نسبت به ارز و دلار بیشتر است و هم اینکه راحت‌تر می‌توان آن را خرید و فروش کرد.

عدم ثبات اقتصادی

کشوری که اقتصاد آن ثبات نداشته باشد، باعث می‌شود که مردم آن سراغ مواردی برای سرمایه گذاری بروند که حداقل مطمئن شوند آینده سرمایه‌شان تضمین شده است.

اقتصاد مواردی مانند بانک‌ها و بورس را شامل می‌شود. زمانی که بانک‌ها میزان سود را پایین بیاورند و یا ورشکسته شوند، آن دسته از افرادی که به دنبال سود گرفتن از سپرده در بانک بودند به خرید طلا روی می‌آروند. بورس هم که میزان فراز و نشیب بسیار بالایی دارد، احتمال از دست دادن سرمایه و کاهش ارزش سرمایه در آن بسیار زیاد است. بنابراین در این مواقع روی آوردن به سرمایه گذاری روی طلا می‌تواند بهترین گزینه باشد.

تبدیل طلا به طلای آب شده

یکی از مهم‌ترین مواردی که سرمایه گذاری روی طلا را بسیار پرطرفدار کرده، این است که می‌توان به راحتی طلا را آب کرد و به همین دلیل نگهداری آن بسیار ساده‌تر از پول و هر چیز دیگری است. نگهداری سرمایه خریداری شده در خانه، یک کار پر ریسک است و اگر هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری روی طلا سراغ طلای دست دوم و کم اجرت بروید، می‌توانید به راحتی آنها را آب کنید.

این ویژگی حتی در موقع فروش طلا نیز بسیار به کار می‌آید و به همین دلیل، این نوع سرمایه گذاری میان مردم محبوبیت زیادی دارد.

همچنین از دیگر مزایای سرمایه گذاری روی طلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طلا در هر زمان به آسانی به پول نقد تبدیل می‌شود و به همین خرید و فروش آن بسیار ساده است.

  • با توجه به قیمت آن و تنوع در بازار، می‌توانید به راحتی با توجه به میزان بودجه و سرمایه‌ای که دارید طلا بخرید.

  • خرید طلا به هیچ عنوان محدودیت زمانی ندارد و اگر فروشنده از قیمت روز طلا خبر داشته باشد، می‌توانید پروسه خرید طلا را انجام دهید.

  • خرید و فروش طلا ریسک بسیار پایینی دارد و میزان ضرر در این نوع سرمایه گذاری نسبت به انواع مشابه نزدیک به آن، بسیار کمتر است.

خرید طلا کم اجرت و دست دوم

یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه گذاری روی طلا این است، که سراغ خرید طلا و جواهر اجرت کم یا دست دوم بروید. شاید هیچ زمانی، طلای دست دوم به اندازه الان محبوب نبوده است. البته این نوع خرید از قدیم با ایرانیان بوده است و  بسیاری از خانم‌ها و حتی آقایان برای اینکه پول خود را در جایی خوب سرمایه گذاری کنند، سراغ خرید طلای اجرت کم و دست دوم می‌رفتند.

اما چرا خرید طلای دست دوم و کم اجرت میان مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده و دلیل آن چیست؟ دلایل مختلفی وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

  • با بودجه کمتری می‌توان طلا و جواهر زیبا تهیه کرد.

  • فروش طلای دست دوم بسیار کم ضرر است.

  • اینکه طلا و جواهر دست دومی که می‌خرید قبل از شما داستانی داشته است، که می‌تواند جالب باشد.

  • هنگام خرید طلای دست دوم، اجرت ساخت را پرداخت نمی‌کنید و این همان صرفه جویی هنگام خرید طلا است.

  • جزء سرمایه گذاری‌هایی به شمار می‌آید، که می‌توان از وسیله خریداری شده به عنوان وسیله‌ای زینتی استفاده کرد و از آن لذت برد.

طلای دیورس

از کجا طلا و جواهر قیمت مناسب بخریم؟

خرید طلا و جواهر، یکی از بزرگ‌ترین و گران‌ترین سرمایه گذاری‌های هر فرد در زندگی است. برای اینکه بتوانید سرمایه گذاری عالی داشته باشید، باید سراغ بهترین‌های بازار بروید. برندهای معتبر و قدیمی در بازار کم نیستند. گالری طلا و جواهر دیورس با 40 سال سابقه در صنعت طلا و طراحی و ساخت انواع طلا و جواهر، انتخاب مناسب و همچنین مقرون به صرفه برای خرید آنلاین طلا است. تمام محصولات دیورس با قیمت مناسب به فروش می‌رسند و خرید انگشتر طلا به قیمت روز از سایت دیورس، می‌تواند شروع سرمایه گذاری شما در طلا و جواهر باشد.

سایت دیورس بهترین محصولات را با قیمتی عالی به فروش می‌رساند و قیمت یکی از اصلی‌ترین فاکتورها هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری روی طلا و جواهر است. بخش خرید طلای اجرت کم به تازگی به سرویس‌های دیورس اضافه می‌شود و می‌توانید طلا و جواهر را با اجرت ساخت پایین و با بهترین قیمت بخرید و مطمئن باشید که جیب خود را هنگام خرید طلا خالی نمی‌کنید. مزیت دیگر خرید آنلاین طلا از سایت دیورس، این است که هزینه رفت و آمد را نیز از هزینه‌های شما حذف می‌کند. می‌توانید برای خرید و سفارش آنلاین طلا به سایت دیورس به آدرس diorse.ir سر بزنید.

امیدواریم که با این موارد توانسته باشیم برای سوال ابتدای متن، پاسخ قانع کننده‌ای بدهیم. شاید خرید یکی از تفریحات همه ما باشد و روزانه زمان زیادی را برای خرید پوشاک، کفش، خوراکی و حتی خرج رستوران می‌کنیم! اما این نکته را در نظر داشته باشید که خرید طلا و جواهر یکی از بهترین خریدهای شما می‌تواند باشد و می‌توانید آنها را برای آینده خود بخرید.

منبع: سایت دیورس

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.