نکاتی در مورد نرم‌افزار گوشی‌های جدید هوآوی

اگر قصد خرید گوشی هوآوی را داشته باشید قطعاً با این سوال مواجه شده‌اید که آیا می‌توان با خیال راحت گوشی‌های هوآوی را خریداری و استفاده کرد؟ در اصل تحریم‌ها تأثیری بر این گوشی‌ها داشته‌اند یا خیر؟ در ادامه سعی خواهیم کرد به این سوال پاسخ دهیم. هوآوی نیز از جمله شرکت‌هایی است که موازی با غول‌های بزرگ مرجع موبایل ‌سازی دنیا پیش می‌رود. محصولات آن روز‌به‌روز بهتر شده و خصوصیات قابل‌توجه زیادی دارند.

این شرکت در سال‌های اخیر هم در بخش میان‌رده و هم در بخش پرچمدار پیشرفت‌های قابل‌توجهی پیدا کرده است. در کل برای پوشش دادن سلیقه‌های مختلف این کمپانی مدل‌های مختلفی را هر ساله تولید می‌کند. اگر میان‌رده‌های این برند را در نظر بگیرید سری Y متنوع‌ترین مدل‌ها را دارد و با قیمت‌های مختلف در کنار مشخصات خوب توانسته نظر خیلی از کاربران را در سراسر دنیا به خود جلب کند.

گوشی‌های پرچمدار این شرکت نیز در مقایسه با سال‌های قبل خصوصاً در بخش دوربین جهش قابل‌توجهی داشته‌اند؛ برای مثال گوشی هوآوی پی ۴۰ پرو که در ماه مارس ۲۰۲۰ معرفی شد، دارای  دوربین چهارگانه است. این مدل از نظر عملکرد دوربین توانست تمام گوشی‌های پرچمداری که تا به امروز معرفی و عرضه شده‌اند را کنار بزند.

از‌این‌رو می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت کیفیت ساخت محصولاتش را در اولویت قرار داده سپس راهبردهای مفید و سازنده‌ای را نیز برای دور زدن تحریم‌ها در پیش گرفته است. در کنار همه تلاش‌هایی که این غول بزرگ موبایل سازی برای ارتقاء موبایل‌های خود انجام داده؛ اما بر کسی پوشیده نیست که تحریم‌های آمریکا برای مدتی این شرکت را با بحران روبه‌رو کرد.

چندیست که این شرکت در لیست سیاه بازرگانی ایالت متحده آمریکا قرار گرفته است. بر این اساس، از هر گونه معامله چه در بخش نرم‌افزار و چه در بخش سخت‌افزار با شرکت‌های آمریکایی منع شده است. شرکت گوگل نیز جزء همین شرکت‌ها محسوب می‌شود. از‌این‌رو گوشی‌های جدید این شرکت از خدمات گوگل یا GMS پشتیبانی نمی‌کنند.

مهمترین اپلیکیشن‌های این سرویس شامل گوگل کروم، گوگل مپس و یوتوب و جی میل است که در گوشی‌های جدید هوآوی به صورت پیش فرض وجود ندارد. این امر ممکن است برای برخی از خریداران ابهام به وجود آورد و یا آنها را از خرید گوشی هوآوی دل زده کند. در ادامه به شما خواهیم گفت که آیا جای نگرانی وجود دارد یا خیر؟

قیمت گوشی هوآوی به نسبت بسیاری دیگر از برندهای فعال کمتر بوده و از کیفیت ساخت بسیار خوبی نیز برخوردار هستند؛ اما مدل‌های جدید آن از خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کنند به این دلیل که گوگل سرویس جزء پروژه «اپن سورس» اندروید محسوب نمی‌شود و هوآوی نیاز دارد تا مجوز استفاده از این سرویس را از گوگل دریافت کند؛ اما هوآوی برای این مشکل نیز راه حلی دارد و سرویس‌های اختصاصی موبایل خود یعنی HMS  را راه‌اندازی کرد.

لازم است بدانید که این تحریم‌ها به هیچ عنوان بر روی سیستم عامل گوشی‌های هوآوی تأثیر نداشته است. به این دلیل که اندروید «Open Source» بوده و هر شرکت سازنده‌ای می‌تواند از آن استفاده کند و نیاز به مجوز استفاده از شرکت گوگل نیست به این دلیل که گوگل خودش به تنهایی توسعه دهنده اندروید نبوده و تنها بازاریابی تجاری این نرم افزار را به عهده دارد. در واقع این شرکت تنها عضوی از گروهی است که اندروید را توسعه داده‌اند. هوآوی خدمات جایگزین خدمات گوگل را نیز ارائه داده و کاربران می‌توانند با استفاده از خدمات HMS هر گونه اپلیکیشنی را که می‌خواهند دانلود کرده و استفاده کنند.

19کالا

به طور کلی بعد از قیمت گوشی امتیاز دوم گوشی‌های ساخت این برند، تنوع بالای محصولات آن است. هوآوی چندین خط تولید فعال دارد که از آن جمله می‌توان به مدل‌های میان‌رده «هوآوی پی اسمارت»،«هوآوی نوا» «هوآوی وای» و مدل‌های پرچمدار «هوآوی پی» و «هوآوی میت» اشاره کرد. سری گوشی آنر نیز مدتی می‌شود که از این برند جدا شده و به طور مستقل به تولید گوشی می‌پردازد.

سوال دیگری که ممکن است برای بسیاری از کاربران پیش آید این است که نقطه قوت این برند چینی در مقابل سایر رقبا چیست؟ به طور کلی پردازنده‌های انحصاری ساخت خود شرکت هوآوی یکی از مهمترین نقاط قوت آن محسوب می‌شود به این جهت که قدرت قابل‌قبولی داشته از طرفی نیز با استفاده از این تراشه‌ها قیمت تمام شده محصول کاهش خواهد یافت. دومین نقطه قوت گوشی‌های هوآوی خصوصاً پرچمداران این برند را می‌توان دوربین آنها در نظر گرفت، سایت دگزومارک نیز شاهدی بر این ادعاست.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.