پوست ضخیم بینی بر روی نتیجه جراحی بینی چه تأثیری میگذارد؟

 یک جراح بینی باتجربه و ماهر بایستی جراحی بینی را باتوجه به تنوع ساختار و بافت های بینی و همچنین نتایج متفاوتِ مورد انتظار بیماران انجام دهد. پوست ضخیم بینی یکی از رایج‌ترین عوامل متعددی ست که می‌تواند موجب پیچیدگی جراحی بینی شود و در صورت عدم آشنایی جراح با اثرگذاری این عامل بر روی روش جراحی، غالباً می‌تواند سبب ایجاد عارضه شود. اگر پوست ضخیمی دارید، لازم است از آنچه که بر روی نتیجه‌ی عمل بینی‌ شما اثر می‌گذارد آگاه باشید.

مشکلات پوست ضخیم بینی

اگر پوست بینی شما ضخیم است، شاید تعجب کنید که چگونه این ضخامت پوست می‌تواند بر جراحی زیبایی بینی اثر ‌بگذارد. به‌طور خلاصه، پوست نوعی پوشش بر روی غضروف و استخوان ایجاد می‌کند، که شکل بینی را تشکیل می‌دهند. ممکن است عدم توجه به این نکات در حین جراحی بینی سبب شود تغییرات اصلی انجام شده بر روی بینی چشمگیر نباشند. علاوه بر این، وزن پوست ضخیم می‌تواند نوک بینی را به سمت پایین بکشاند و یک جراح باتجربه از این موضوع آگاه بوده و در حین جراحی آن را رفع می‌کند. آخرین نکته‌ای که افراد دارای پوست ضخیم باید بدان توجه کنند اثرگذاری این جنس پوست بر روی روند بهبودی ست. نه تنها پوست ضخیم‌تر مستعد داشتن اثر زخم است، بلکه فروکش کردن تورم آن هم مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد.

در طول انجام عمل بینی، نهایتاً تغییرات انجام شده بر روی استخوان و غضروف می‌تواند موجب تضعیف یکپارچگی ساختاری بینی شود. اگرچه معمولاً این مسئله برای افراد نازک پوست مسئله‌ساز نیست، اما می‌تواند برای افرادی با پوست ضخیم‌تر و سنگین‌تر مشکلاتی را ایجاد کند. در صورت عدم توجه به این نکته، این مسئله می‌تواند در آینده سبب مشکلات تنفسی شده و در صورتیکه بیمار خواهان انجام جراحی‌های دیگر بر روی بینی خود باشد مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

البته داشتن پوست ضخیم بینی مزایایی هم دارد. به نسبت پوست نازک، پوست ضخیم‌تر می‌تواند نقایص بیشتری را بپوشاند، بنابراین افراد ضخیم پوست در صورت داشتن برجستگی‌ها یا فرورفتگی‌های جزئی کلاً می‌توانند از انجام جراحی خودداری کنند. پوست ضخیم‌تر و چرب‌تر دیرتر از پوست نازک‌تر پیر شده و اغلب می‌تواند نور آفتاب را با آسیب‌دیدگی کمتری تحمل کند.

جراحی بینی

انجام جراحی بینی بر روی افرادی با پوست بینی ضخیم‌تر

زمانی که جراح بینی خوب ,جراحی را بر روی افرادی با پوست ضخیم‌تر انجام می دهد، همیشه در مورد شرح کامل روند جراحی و عوارض احتمالی آن در طول مشاوره اطمینان حاصل کرده و اثرات پوست ضخیم بر روی نتیجه‌ی جراحی و همچنین هرگونه مسئله نژادی را شرح می‌دهد. پزشک برای بیماران خود توضیح می‌دهد که به دلیل نوع پوستی که دارند ممکن است زمان بهبودیشان طولانی‌تر شده و حتی تا 18 ماه پس از جراحی هم نتیجه کامل را مشاهده نکنند، چراکه غالباً از بین رفتن کامل تورم‌ این مدت زمان به طول می‌انجامد. همچنین پزشک نحوه‌ی حفاظت از یکپارچگی ساختاری بینی و چگونگی اثرگذاری این مسئله بر روی نتیجه‌ی نهایی را شرح می‌دهد.

تورم طولانی مدت بینی‌هایی با پوست ضخیم‌تر

پوست ضخیم مدت طولانی‌تری متورم بوده و مخصوصاً اثر زخم زیر نوک بینی بیشتر است. تقریباً در تمامی بیماران دارای پوست ضخیم، تورم 36-24 ماه طول می‌کشد. ارزیابی تأثیر نهایی جراحی ترمیم بینی فقط بعد از این مدت امکان‌پذیر است.

در موارد خاص، به منظور جلوگیری از ایجاد اثرات شدید زخم و به منظور کاهش واکنش قوی بافت‌های همبند، مدتی پس از جراحی می‌توان استروئید را زیر نوک بینی با پوست ضخیم تزریق کرد.

نشانه‌های پوست ضخیم چیست؟

پوست ضخیم بینی با عوامل مختلفی تشخیص داده می‌شوند که عبارتند از:

  • بینی بزرگ

  • تعداد زیادی غده‌ی چربی

در قسمت سوم بیرونی، فقط پوست و بافت همبند پره‌های بینی را تشکیل می‌دهند. پره‌ی پهن‌تر و محکم‌تر بیرونی نشانگر این نوع پوست است برای تخمین مدت زمان از بین رفتن تورم، هنگام فشردن نوک بینی با دو انگشت برای لمس نازک یا ضخیم بودن پوست می‌توان ضخامت پوست را تشخیص داد.

زمان مشخص شدن نتیجه‌ی نهایی جراحی بینی، به معنای از بین رفتن تورم است، که این فروکش کردن تورم اغلب:

  • پوست نازک: حدود یک سال

  • پوست نسبتا ضخیم: حدود دو سال

  • پوست ضخیم: حدود سه سال طول می‌کشد.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.