دریافت کد بورسی با ویدیوی سلفی/ راهکار احراز هویت دیجیتال یوآیدی در سجام راه اندازی شد

 احتمالا شما هم جزو افرادی هستید که سجام ثبت نام کردید ولی به خاطر حفظ سلامتی، نداشتن زمان کافی، شلوغی و تجمع بیش از حد دفاتر پیشخوان، برای احراز هویت اقدام نکردید و کد بورسی نگرفتید و عطای بورس را به لقایش بخشیدید. از این پس مراجعه حضوری برای دریافت کد بورسی حذف شد. از این پس شما می‌توانید صرفا با یک ویدئوی سلفی کد بورسی خود را دریافت کنید و در این شرایط کرونایی سلامتی خود را به خطر نیندازید.

راهکار احراز هویت دیجیتال با ویدئوی سلفی یوآیدی

ما در شرکت دانش بنیان یوآیدی، از دو سال پیش، همگام با روندهای جهانی، حذف مراجعه حضوری در احراز هویت را به عنوان نیاز اساسی جامعه امروزی درک کرده و با بهر‌ه گیری از دانش روز دنیا و اتکا به توانمندی‌های داخلی و کارشناسان متخصص خود، راهکار احراز هویت دیجیتال غیرحضوری را توسعه داده‌ایم تا امنیت و هویت شما را در فضای مجازی محفوظ نگه داریم. سرویس یوآیدی اولین و تنهاترین راهکار استفاده از ویدئوی سلفی برای احراز هویت غیرحضوری است ولی در حال حاضر مشابه‌های خارجی این راهکار در دنیا هر روزه در طیف وسیعی از ارائه خدمات به ویژه خدمات مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در شرایط ویژه کنونی، این راهکار، با استقبال سازمان بورس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای دریافت کد بورسی پیاده‌سازی شد.

نحوه احراز هویت غیرحضوری با ویدئوی سلفی

فرآیند احراز هویت غیرحضوری با ویدئوی سلفی برای دریافت کد بورسی به این صورت است:

اگر قبلاً شما در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌ ولی احراز هویت نشده‌اید کافی است وارد بخش استعلام سجام در اپلیکیشن آپ شوید و با وارد کردن کد پیگیری سجام، وارد فرآیند احراز هویت غیرحضوری شده و با ضبط ویدئوی سلفی، احراز هویت خود را تکمیل کنید.

ولی اگر قبلا در سامانه سجام ثبت نام نکرده باشید در این صورت وارد بخش ثبت نام سجام اپلیکیشن آپ شده، مشخصات مورد نیاز را در فرم‌های مربوطه وارد کنید و بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام سجام، با انتخاب گزینه احراز هویت الکترونیک، وارد فرآیند احراز هویت شده و با ضبط ویدئوی سلفی احراز هویت شوید.

چرا ویدئوی سلفی برای احراز هویت غیر حضوری ضروری است؟

با حذف مراجعه حضوری شما در دریافت کد بورسی، باید اطمینان حاصل شود که شخصی که از اطلاعات هویتی شما برای دریافت کد بورسی استفاده می‌کند خود شما هستید و کس دیگری از آن‌ها سوء استفاده نمی‌کند و تنها راه بررسی این موضوع ویدئوی سلفی است. به همین منظور لازم است شما یک ویدئوی سلفی از خود تهیه کنید. این ویدئوی سلفی با الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصویر (Image Processing)، یادگیری ژرف (Deep Learning) و تشخیص زنده بودن تصویر یا همان Liveness Detection بررسی و تایید می‌کند که در همان لحظه شما هستید که پشت گوشی قرار دارد و ویدئو را خود شما تهیه کرده‌اید و شخص دیگری از عکس یا فیلم شما، ویدئو نگرفته باشد که بخواهد هویت شما را جعل کند.

زمان پیاده‌سازی احراز هویت غیرحضوری

ما در یوآیدی در تلاش هستیم این راهکار را تا چند روز آینده با همکاری شرکت آسان پرداخت، بر روی اپلیکیشن آپ پیاده سازی کنیم و شما می‌توانید از زمان پیاده‌سازی آن، به این اپلیکیشن مراجعه کرده و به راحتی ضبط یک ویدئوی سلفی ۵ ثانیه‌ای کد بورسی خود را دریافت کنید. ما امیدوار هستیم با پیاده‌سازی راهکار یوآیدی در سامانه سجام، این راهکار در ماه‌های آینده در سایر خدمات حضوری دولتی و بانکی نیز اجرایی شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.