چرا لباس‌های زمستانه را به خشکشویی بسپاریم؟

باید به این نکته توجه کنید که اگر لباس‌های بافت، بلوزهای پشمی، کاپشن و پالتوها را همانطور که کثیف هستند، لکه دارند و یا بوی عرق می‌دهند تا کنید و در کمد بگذارید، عمر لباس‌هایتان را کم خواهید کرد، بوی بد و آلودگی باعث می‌شود لباس‌های تمیز شما نیز در کمد آلوده شوند و پس از یکسال که به سراغ لباس‌هایتان می روید متوجه خواهید شد که درهمان لحظه قابل استفاده نیستند.

در واقع بهترین زمان برای شستشوی لباس‌های زمستانی و پشمی شروع بهار است که نیازی به پوشیدن لباس گرم نیست، بنابراین می‌توانید اقدام به شستشوی تمامی لباس‌های زمستانی از کاپشن، کت و شلوار و پالتو گرفته تا بلوزهای پشمی دستکش و کلاه کنید. هر چند که شستشوی  این دسته از پوشاک در منزل تا حدودی سخت و زمان‌بر است و ترفندهایی دارد که باید از آن  آگاه باشید در غیر اینصورت ممکن است به بافت لباس خود آسیب برسانید.

 طرز شستشوی پوشاک زمستانه در منزل

لباس‌های پشمی و پالتو از جمله پارچه‌هایی هستند که اگر با روش شستشوی صحیح شسته شوند، قطعا عمر طولانی خواهند داشت. برای شستن چنین جنس لباس‌هایی هرگز آن‌ها را به هم نسایید، این کار منجر به تخریب و بد فرم شدن لباس می‌شود. از این رو از شستن این دسته از لباس ها با ماشین لباس شویی خودداری کنید زیرا چرخش دورانی ماشین به لباس آسیب خواهد زد.

 لباس های پشمی را بصورت دستی بشوید تشت را پر از آب سرد کنید و لباس را در آن بگذارید از آب سرد استفاده کنید زیرا که لباس‌های بافت به علت بافت حساسی که دارند، در شستشو با آب گرم، تغییر حالت می دهند.پس ازآنکه لباس در تشت حسابی خیس خورد مقدار کمی شامپو و یا مایع شستشوی بدون آنزیم روی آن بریزید، لباس را با ملایمت از داخل آب جدا کرده و درون یک سبد بگذارید تا آب چرک آن خارج شود، سپس مجدداً تشت را با آب سرد پر کنید و لباس را درون آن قرار دهید. این روند کار را آن‌ قدری انجام می دهید تا دیگر کثیفی در آب نبینید. این روش هیچ گونه آسیبی به لباس وارد نخواهد کرد.

با این حال پیشنهاد اول ما این است که تمامی پوشاک زمستانی خود را به یک خشکشویی معتبر بسپارید . زیرا در خشکشویی این لباس ها بدون استفاده از آب و توسط ماده غلیظی به نام پرکلراتیلن  شسته خواهند شد و لباس به هیچ وجه پرز نخواهد گرفت.

شستشوی لباس زمستانه

طرز شستشوی لباس زمستانه در خشکشویی

در فرایند خشکشویی لباس‌ها در دستگاه وارد خلا می‌شوند و پرکلر روی آنها ریخته می‌شود و خیلی آرام چرخ می‌خورند، در این صورت پرکلر، چربی و عرق‌ها را از بین  می‌برد و آب‌های چرک تخلیه  شوند.

در این فرایند شستشو هیچ آبی استفاده نمی‌شود زیرا که مولکول‌های آب بسیار قطبی هستند و هنگام شستشو، آب بسیاری از تارهای پارچه را به خود جذب می‌کند و لباس را از فرم اولیه خارج می‌کند، بخصوص لباس‌هایی که دارای بافت‌های مخلوط هستند مانند کت و شلوار و پالتو، که بین آستری و پارچه آن ها کنف و یا مویی استفاده شده است، شستشو با آب سبب از بین رفتن فرم ایستا و حالت آن‌ها می‌شود.

بنابراین با استفاده از مواد حلال و شوینده غیر قطبی در خشکشویی لباس شکل خود را حفظ می‌کند، و در عین حال لکه‌ها از بین می‌روند و عمر لباس و پارچه بیشتر خواهد شد زیرا که کاهش کشیدگی پارچه را در خشکشویی نخواهیم داشت.

تماس با خشکشویی اینترنتی

برای اینکه لباس‌های خود را با خیالی راحت به خشکشویی بسپارید و در زمان و وقت خود صرفه جویی کنید، قیمت خشکشویی را بررسی کرده و با  یک خشکشویی آنلاین تماس بگیرید و یا با مراجعه به وبسایت سفارش خود را ثبت کنید. در اینصورت طبق زمانی که شما درخواست داده اید کارشناس خشکشویی در محل شما حضور می یابد سفارش شما را دریافت می کند و در صورت نیاز به شما مشاوره خواهد داد.

دیجی واش1

لباس ها کثیف شما از منزل به خشکشویی انتقال پیدا می کند و طی بازه زمانی که شما خواسته‌اید لباس‌های آراسته، تمییز و بدون لکه به شما تحویل داده خواهد شد و کارمندان خشکشویی هزینه را از شما دریافت خواهند کرد.

نکاتی که هنگام تحویل لباس به خشکشویی باید در نظر گرفت:

1. جیب لباس‌ها را بررسی کنید، اشیای نوک تیز و دستمال کاغذی به لباس های شما و دیگران آسیب می‌رساند.

2. تمامی زیپ و جیب‌ها را چک کنید و اشیای گران قیمت را از لباس‌ها خارج کنید.

3. وسایلی که داری رنگ است مثل رژ، خودکار و دستمال‌های فانتزی را از کیف و جیب‌ها جدا کنید.

4. حتی المکان لباس‌ها را تفکیک رنگ کنید.

5. اگر در جایی از لباس لکه یا زدگی از قبل وجود داشته، کارشناس خشکشویی را در جریان قرار دهید.

6. توضیح شما بابت اینکه لکه برجای مانده روی لباس بر اثر چیست، می تواند در از بین رفتن بهتر لکه به خشکشویی کمک کند.

7. تگ راهنمای لباس را از لباس جدا نکنید زیرا که ترکیب بافت پارچه به خشکشویی کمک خوهد کرد.

دیجی واش2

بنابراین زمان این رسیده است که با دانلود اپلیکیشن خشکشویی آنلاین به مجموعه‌ای متنوع از انواع خدمات خشکشویی دسترسی داشته باشید و به راحتی در هر ساعتی از شبانه‌روز سفارش خشکشویی خود را ثبت کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.