بهره برداری از نیروگاه خورشیدی درهرمزگان

دنیای اقتصاد- بندرعباس- در راستای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد، نیروگاه ۱۰۲۴ کیلووات شهدای خدمت شهرستان میناب استان هرمزگان راه اندازی شد و به شبکه برق کشور متصل شده است.

محمد کریمی  با بیان اینکه اصلی ترین ماموریت کمیته امداد توانمند سازی خانواده های تحت حمایت است اظهار داشت : اجرای طرح انرژی خورشیدی راه بسیار مناسبی برای توانمند سازی این خانواده هاست و اکنون شاهد به بار نشستن تلاشهای انجام شده برای راه اندازی و افتتاح نیروگاه " روستای سرکنتان " شهرستان میناب هستیم.

وی میزان سرمایه گذاری انجام شده در راه اندازی و احداث این نیروگاه را ۲۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت : این نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع احداث شده و ۲۰۴ خانواده تحت پوشش از خدمات آن بهره مند هستند.

کریمی یاد آور شد : نصب پنل های خورشیدی منبع درآمد پایداری برای مددجویان به ویژه افرادی که توان انجام فعالیت در بیرون از منزل را ندارند یا خانواده های روستایی فاقد زمین کشاورزی و دامی است.این مقام مسوول ادامه داد : راه اندازی نیروگاههای کوچک خورشیدی از لحاظ پدافند غیر عامل نیز برای کشور اهمیت دارد و ضمن تامین انرژی پاک خورشیدی به صیانت از محیط زیست نیز کمک می شود.