«شهرپایدار» درانتظار«کیش اکسپو»

دنیای اقتصاد- کیش- رحیم سرهنگی گفت:نمایشگاه بین المللی "شهر پایدار" ۱۷ تا ۲۰ مهر و نخستین نمایشگاه بین المللی "کیش اکسپو" ۳ تا ۹ آذر امسال درمحل دائمی نمایشگاه های کیش برگزار می شود.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه عمده مخاطبان رویداد کیش اکسپو میهمانان خارجی هستند، ازاین رو لازمه برپایی این نمایشگاه، بهره گیری از تیمی قوی و درخور شان نام اکسپو است. سرهنگی افزود: تصویری که از برگزاری نخستین نمایشگاه کیش اکسپو درحوزه های تخصصی تداعی می شود، ازاهمیت بسزایی برخورداراست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت: اکسپو بستری برای عرضه ظرفیت های تجاری وصادراتی است.بنابراین معرفی این رویداد موجب علاقه مندی کشورهای همسایه برای حضور درنمایشگاه خواهد شد.سرهنگی درادامه با اشاره به وجه تمایز منطقه آزاد کیش نسبت به دیگر شهرهای کشور برای حضورمیهمانان خارجی اظهار داشت: عدم نیاز به روادید و برقراری پروازهای متعدد روزانه ظرفیتی مطلوب برای مخاطبان خارجی به شمارمی رود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: نمایشگاه اکسپو به دلیل اینکه مخاطبان خاص خود دارد باید از تمام ابعاد، فضایی کاملا متفاوت با دیگرنمایشگاه ها داشته باشد ومنتج به انعقاد تفاهم نامه ها و قراردادهای مهم شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین اجلاس و نمایشگاه شهر پایدارافزود: دررویداد شهر پایدارکه پیش زمینه علمی نمایشگاهی دارد؛ کارگاه های جانبی باید با تفکر و تامل انتخاب و برگزار شود و پیش ازمعرفی شرکت ها ومحصولات مرتبط، برندسازی و آگاه سازی صحیح جامعه در خصوص موضوعات شهر پایدار و توسعه پایدار انجام شود. سرهنگی با اشاره به ظرفیت های کیش جهت تبدیل شدن به یک شهر پایدار گفت: جزیره کیش بواسطه بکر بودن و برخورداری از هوای پاکیزه، شهر تمیز و عدم وجود ترافیک و نیز دارا بودن فرهنگ غنی کیشوندی و نگاه بلند مدت به مسائل زیست محیطی، می تواند در کشور به عنوان شهر پایدار معرفی شود و ما علاقه مندیم تا علاوه بر برگزاری این نمایشگاه، برند سازی کیش شهر پایدار را نیز انجام دهیم.