آغاز مدیریت مصرف برق در تابستان گرم هرمزگان

دنیای اقتصاد- بندرعباس-محمدخداکریمی- در نشست خبری گفت: برای مدیریت مصرف و جلوگیری از خاموشی‌ها، کشاورزان موظف شدند برق چاه‌های کشاورزی خود را از ساعت یازده و ۳۰، تا ۱۶ و سی دقیقه خاموش کنند، که در این صورت کشاورزان با رعایت الگوی مصرف، می‌توانند برق رایگان دریافت کنند.

کریمی افزود: صنایع و شهرک‌های صنعتی هم موظف شدند یک روز در هفته، مصرف برق را ۹۰ درصد کاهش دهند.مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهارداشت: بخش تجاری نیز باید ۳۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهد و همه مشترکان مجتمع‌های بزرگ و مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها و مخابرات هم موظف به نصب مولد‌های اضطراری شدند.

وی گفت: صنایع که در خارج از شهرک‌های صنعتی واقع هستند و مشترکان بالای ۲ مگاوات در ساعت هم موظفند در ساعت‌های اوج مصرف ماه‌های تیر و مرداد ۵۵، و خرداد و شهریور ۳۰ درصد، مصرف برق خود را کاهش دهند.وی اضافه کرد: در بخش عمومی همه دستگاه‌های دولتی و نظامی باید در ساعت اداری۴۰ درصد و غیر اداری نیز ۷۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی تعداد مشترکان خانگی را ۷۸۰۰۰ مشترک اعلام کردو افزود: ۶۴ درصد مصرف برق را در بخش خانگی شاهد هستیم. برای جلوگیری از خاموشی‌ها در بخش خانگی هم شهروندان مصرف برق خود را تا ۱۰ درصد کاهش دهند و درصورت صرفه جویی نسبت به مدت مشابه پارسال، پاداش بگیرند. وی ادامه داد: مشترکان هرمزگانی متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می‌کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز ارزنده ای مانند خودرو، لوازم خانگی و کالای دیجیتال بهره‌مند می شوند.

وی با اشاره به طرح پویش «با انرژی» در راستای مصرف بهینه برق،اظهارداشت: پویش ویژه ای به نام «با انرژی» از نیمه اردیبهشت امسال آغاز شده که تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت و مردم هرمزگان می‌توانند به این پویش بپیوندند.انتظار می‌رود با اجرای پویش با انرژی، شاهد کاهش ١۵ درصدی مصرف برق مشترکان خانگی در هرمزگان باشیم. کریمی درپایان ابراز امیدواری کرد: با رعایت دستورالعمل های کمک به گذر از اوج بار، تابستان رابدون هیچ مشکلی پشت سربگذاریم