جذب گردشگر خارجی، عامل توسعه و رونق کیش

دنیای اقتصاد- کیش: رحیم سرهنگی در حاشیه امضا توافقنامه همکاری توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی، تجاری، گردشگری و سرمایه گذاری بین کیش و ارمنستان و ایجاد خط پروازی بین کیش و ایروان تاکید کرد: گردشگری به‌عنوان یک منبع درآمد در تجارت جهانی و عامل مهمی در تنظیم تراز پرداخت‌ها و ارزآوری است ازاینرو برای رشد و توسعه کیش، باید بر روی جذب گردشگر خارجی متمرکز شویم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که صنعت گردشگری یکی از پربازده‌ترین صنایع در کشورهای مختلف بوده و نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال ایفا می‌کند؛ خاطر نشان کرد: شناسایی ذائقه و ویژگی‌های گردشگر خارجی و آماده سازی محیط و بستر های مناسب برای حضور گردشگر و ارائه خدمات شایسته و ممتاز به آنان، راهگشای رونق گردشگری در جزیره کیش است.

وی با اشاره به حضور گردشگران عراقی در جزیره کیش، از امضا توافقنامه گردشگری با آموزش و پرورش عمان برای حضور معلمان این کشور در کیش خبر داد و در از تمامی جوامع صنوف کیش و مراکز گردشگری خواست با ارائه خدمات مناسب و در سطح جهانی، در ایجاد تصویر مناسب از کیش در بین گردشگران خارجی بکوشند و در شناسایی این منطقه به عنوان یک مقصد جدید برای گردشگران خارجی نقش آفرینی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: رونق اقتصادی کیش، افزایش سرمایه گذاری و گسترش کسب وکار نیازمند توسعه گردشگری باکیفیت است و در این میان جزیره کیش با دارا بودن مراکز اقامتی و پذیرایی و گردشگری ممتاز و در سطح جهانی، در یک دوره پیوسته و به صورت مرحله ای پذیرایی گردشگر خارجی خواهد بود.

رحیم سرهنگی برگزاری رویدادهای جذاب همچون سمینارها، همایش ها، نمایشگاه ها و دوره های آموزشی تخصصی با هدف جذب گردشگر خارجی به جزیره کیش را بسیار مهم و حایز اهمیت دانست و بر نقش غیر قابل انکار بخش خصوصی در تکمیل زنجیره گردشگری تاکید کرد. توافقنامه همکاری توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی، تجاری، گردشگری و سرمایه گذاری بین کیش و ارمنستان، با رویکرد توسعه مشارکت های بخش خصوصی منعقد شد.