ضرورت اجرای طرح های زیربنایی درقشم

دنیای اقتصاد-قشم: محمد دهقان، مثبت شدن تراز تجاری منطقه آزاد قشم پس از ۳۰ سال را یک اقدام بسیار مثبت دانست. وی قشم را یکی از مهمترین قطب ها جهت توسعه صنایع و اقتصاد دریامحور مورد توجه مقام معظم رهبری دانست و بر لزوم برنامه ریزی جهت اجرای طرح های مختلف اقتصادی و زیربنایی دراین جزیره تاکیدکرد. 

معاون رییس جمهور همچنین در بازدید از بندر بهمن در جریان وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از برنامه های خود از شرکت های تولیدی و صنعتی فعال در شهرک صنعتی طولا بازدید کرد و ضمن آشنایی با ظرفیت های حوزه صنعت و تولید، در گفتگو با تولیدکنندگان در جریان های چالش های پیش روی آنان قرار گرفت.

وضع برخی قوانین مغایر با ماهیت و ماموریت مناطق آزاد طی سال های گذشته مشکلاتی را بر سر راه تولیدکنندگان قرار داده است که تولیدکنندگان منطقه آزاد قشم در جلسه با معاون حقوقی رییس جمهور آنها را مطرح کردند.

دهقان همچنین از شرکت های شناورسازی و شرکت نفت سازه قشم بازدید کرد.در بازدید از مجموعه پارس بهین پالایش نفت قشم، به عنوان نخستین پالایشگاه نفت فوق سنگین کشور، بزرگترین تولیدکننده قیر در گریدهای مختلف در منطقه و واحد نمونه صادراتی در منطقه آزاد قشم، ضمن آشنایی با ظرفیت های موجود در جریان روند فرآیندهای تولیدی این مجموعه قرار گرفت.

معاون رییس جمهور، در بازدید از بندرکاوه و پل خلیج فارس درجریان آخرین وضعیت طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس قرار گرفت.