بهره برداری از طرح‌های بهداشتی- درمانی هرمزگان در سفر رئیس جمهور

دنیای اقتصاد- بندرعباس: غلامعلی جاودان در نشست خبری افزود: بیمارستان فوق تخصصی ۱۱۲ تختخوابی کودکان بندرعباس یکی از این طرح هاست که ساخت دوباره آن از سال ۱۴۰۰ با مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس آغاز شده و اکنون آماده بهره برداری است.

وی گفت: این بیمارستان در مدت ۲ سال با هزینه پنج هزار میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  با اشاره به اینکه ۲ هزار میلیارد ریال برای تجهیزات پزشکی این بیمارستان هزینه شده است، افزود: روند ساخت بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰، با ۳۰ درصد پیشرفت کاری متوقف شده بود.

وی افزود: بخش جدید بیمارستان فارابی بستک با ظرفیت ۷۸ تخت  هم که ساخت آن با مشارکت خیران از سال ۹۷ آغاز شده بود، در سفر رئیس جمهور به استان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای ساخت این بیمارستان ۸۵ میلیارد تومان با مشارکت ۵۰ درصدی خیران و دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است.

به گفته وی ۴۰ طرح بهداشتی درمانی نیز در سفر رئیس جمهور به هرمزگان به بهره برداری می‌رسد.ساخت اورژانس هوایی شرق هرمزگان و دانشکده شرق هم در سفر ریاست جمهوری آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: دانشکده دندانپزشکی بندرعباس  نیز که ساخت آن از سال ۱۴۰۱  آغاز شده بود، اکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.وی ابزاز امیدواری کرد این طرح‌ با تامین حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری کامل برسد.

وی گفت: در دور نخست سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال طرح بهداشتی و درمانی مصوب شد که تاکنون هشت هزار و ۱۷۰ میلیارد آن اختصاص یافته که معادل حدود ۸۳ درصد کل این اعتبار بوده است.