هوشمندسازی توزیع آب در قشم
 دنیای اقتصاد- قشم: عادل پیغامی، در آیین آغاز به کار عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن ساحلی قشم افزود: با ساخت این آب شیرین کن رینگ آبدهی شهر قشمو روستا‌های تولا، حمیری، دفاری و تورگان در منطقه آزاد تکمیل می‌شود. تکمیل این رینگ ، ماموریت مهمی است، اما پایان خدمت‌رسانی نیست.
وی ادامه داد: پس از تامین آب مورد نیاز، موضوع بهسازی تجهیزات و اتصالات، کاهش اتلاف آب تولید شده در شبکه توزیع وهوشمندسازی شبکه توزیع آب درون شهری قشم اقدامات دارای اهمیت برای خدمات رسانی مناسب به قشموندان و گردشگران جزیره است.
پیغامی با بیان اینکه کم کاری برخی دستگاه‌ها در زمینه رفع مشکل آب روستا‌های جزیره قشم مشخص است، افزود: تمامی نهاد‌ها ووزارتخانه‌ها باید برای رفع تنش آبی در تمامی نقاط این جزیره پای کار بیایند.
وی اضافه کرد: از هم اکنون باید جهت رفع تنش آبی و بحران کم آبی در جزیره قشم برای تابستان سال آینده برنامه ریزی صورت گیرد.دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور هم گفت: در دولت سیزدهم طرح‌هایی در حوزه تامین، توزیع و انتقال آب با اعتبار ۵۰۰ هزارمیلیارد تومان در حال اجرا است.
حجت الله عبدالملکی افزود: تامین بودجه و سرانه‌های ملی برای ساکنان مناطق آزاد بویژه در جزیره قشم در حال پیگیری است و درلایحه اصلاحیه قانون مناطق آزاد نیز وزارتخانه‌ها به دنبال ضمانت اجرایی برای انجام ماموریت هستند.