نگاه مسئولانه منطقه ویژه خلیج فارس به سرمایه گذاران

دنیای اقتصاد- بندرعباس :محمدرضا پیرحسینلو افزود: این منطقه اقتصادی دارای مساحت ۵ هزار هکتاری است که دو هزار هکتارآن عملیاتی شده است و شرکت‌های سرمایه‌گذار در حال اجرا یا بهره‌برداری طرح‌های موردنظر هستند.همچنین در مساحتی بالغ برسه هزارهکتار نیز در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم تا در آینده‌ای نزدیک روند توسعه دراین منطقه ویژه اقتصادی با تمرکز برسایت توسعه به شکل متفاوت‌تری ادامه یابد.وی تصریح کرد: تولید شمش فولاد، ورق فولاد، شمش سرب و روی، کانتینر، پودر گچ، قیر و … از زمینه‌های فعالیت این شرکت‌ها در سایت توسعه خواهد بود.

پیرحسینلو افزود: درسایت توسعه ۱۳ شرکت فعالیت خود را برای رسیدن به بهره‌برداری آغازکرده‌اند که درآینده به ۶۵ شرکت در حال بهره برداری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، اضافه خواهند شد. وی ادامه داد: درحوزه زیرساخت‌های برقی، اسکله و نیروگاهی نیز تلاش داریم تا ظرفیت‌ها را ارتقا دهیم و دراین راه از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با اشاره به اشتغالزایی ۱۳ هزار نفری دراین منطقه اقتصادی گفت: با آغازتولید شرکت ها درسایت توسعه ، اشتغال زایی بالغ بر ۳۰ هزار نفر رقم خواهد خورد.

وی درادامه بیان داشت:هم‌اکنون در این منطقه، صنایع بزرگی همچون فولاد و آلومینیوم مستقر شده‌اند که منطقه ویژه را به قطب صنایع استراتژیک غیرنفتی تبدیل کرده‌ است.پیرحسینلو اضافه کرد: نگاه ما به شرکت‌های سرمایه‌گذارمستقر درمنطقه ویژه نگاه مسئولانه‌ای خواهد بود چرا که وظیفه ما جلب رضایت و مهیاسازی زمینه‌ی فعالیت بیشتر بخش خصوصی است که در این راه  سرعت پیشبرد اهداف را نیز مد نظر قرار خواهیم داد.

وی درادامه اظهارداشت: صنایع فعال دراین منطقه ویژه اقتصادی از امکان استفاده ازمعافیت‌های گمرکی برای واردات تجهیزات و مواد اولیه بهره‌مند می‌شوند و همچنین کالاهای ساخته شده برای ورود به کشور، به میزان ارزش‌افزوده ایجاد شده، معافیت گمرکی خواهند داشت.سرپرست منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بیان داشت: در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس عملیات اخذ مجوز اشتغال برای کارکنان خارجی نیز به سهولت انجام می‌شود و امکان صادرات، ترانزیت، ترانشیب و صادرات مجدد کالا درمنطقه فراهم شده است. تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از مزایا و تسهیلات منحصربه‌فردی که این منطقه ارائه می‌دهد، اهداف تجاری خود را محقق کنند.وی، ایجاد فرصت‌های شغلی مولد، رشد اقتصادی، توسعه فناوری‌های جدید در تولید کالا، ارتقای کیفیت محصول و بالا رفتن سطح مهارت‌های مدیریتی و شغلی را از دیگر رسالت های این منطقه برشمرد.