۱۰۰ دستگاه اتوبوس آماده جابجایی زائران اربعین هرمزگان است

دنیای اقتصاد-هرمزگان: عباس شرفی افزود: هزینه اتوبوس‌های ۲۵ نفره در حال حاضر یک میلیون و ۲۲ هزار تومان، اتوبوس‌های ۳۰ نفره ۸۵۳ هزار تومان و اتوبوس‌های ۴۰ نفره ۶۹۱ هزار تومان است.

وی بیان کرد: زائران هرمزگانی در روزهای نزدیک به اربعین حسینی روزانه با بیش از ۲۰ دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری هرمزگان به سمت مرز شلمچه حرکت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به اینکه حرکت کاروان‌های شخصی به سمت مرز شلمچه ممنوع است، اظهار کرد: مسوولان کاروان‌ها باید مشخصات زائران را در پایانه مسافری ثبت و از این پایانه‌ها به سمت مرز شلمچه حرکت کنند.

شرفی ادامه داد: مسوولان کاروان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی (payaneh.ir و payaneh.com) و یا با مراجعه حضوری به پایانه‌های مسافربری بندرعباس، بندرلنگه و قشم، بلیط تهیه کنند.

وی همچنین از اعزام ۱۱ دستگاه ناوگان مسافربری زائران حسینی(ع) به مرز مهران خبر داد و گفت: این اقدام امسال در راستای طرح اعزام زائران اربعین حسینی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان اضافه کرد: مقرر شده است که ارگان‌ها هشت دستگاه ناوگان مسافربری برای زائران حسینی به مرز مهران اعزام کنند که توانستیم باتوجه به تعداد زائران اعزامی، با همکاری انجمن‎‌های صنفی حمل و نقل مسافر، ۱۱ ناوگان را آماده و اعزام کنیم‌.

شرفی تاکید کرد: زائران حسینی برای تامین اتوبوس با شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران فروشی مراتب را از طریق سامانه گویای ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان رسیدگی شود.

طرح جابجایی زائران اربعین حسینی از ۲۷ مردادماه آغاز شده و تا ۲۵ شهریورماه امسال ادامه خواهد دارد.