تکذیب جذب نیروی جدید غیر بومی در پالایشگاه نفت بندرعباس

دنیای اقتصاد-بندرعباس، اسحاق جعفری در نشست با خبرنگاران افزود: آخرین استخدامی و بکارگیری نیرو در این شرکت، طی سال های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ از طریق آزمون برگزار شده بود که بر این اساس، به ترتیب ۳۱۰ و ۱۴۰ نفر همکار جدید و بومی به مجموعه اضافه شد.

وی تصریح کرد: در واحد صنعتی بزرگ و حساسی مانند پالایشگاه بندرعباس که سهم مهمی در تامین بنزین کشور دارد، کارآمدی و تخصص از معیارهای مهم است که خوشبختانه نیروهای توانمند بومی شایستگی خود را به اثبات رسانده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: طی سال جاری هیچ گونه جذب نیروی جدید در این شرکت انجام نشده اما با توجه به روند اجرای طرح توسعه (تولید کُکِ اسفنجی) به تدریج حدود هشت هزار نفر نیروی جدید در پالایشگاه به کار گرفته می‌شوند که نیروهای بومی در اولویت هستند.

جعفری توضیح داد: از نظر منطقی نیز برای پیمانکارِ مجری طرح، به کارگیری نیروی بومی صرفه و صلاح اقتصادی بیشتری دارد و به این ترتیب نیازی به تامین محل اسکان و سایر هزینه های مادی و غیرمادی نیروهای غیربومی نخواهد داشت.

مدیرتوسعه منابع انسانی شرکت پالایش نفت تاکید کرد: با توجه به برنامه‌های توسعه ای پالایشگاه این قول را می دهیم که چنانچه افراد جویای کار مهارت فنی در بخش های مورد نیاز مانند ابزاردقیق، جوشکاری، برق و رشته های مشابه را داشته باشند، حتی یک نفر نیز بیکار نخواهد ماند.

جعفری برخی مباحث مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر جذب ۶۰ نفر نیروی جدید غیربومی را تکذیب کرد و گفت: تعدادی از افرادی که از گذشته در این پالایشگاه مشغول به کار هستند و پیش از این نیز در طرح توسعه افزایش تولید و ارتقای کیفیت بنزین مشارکت داشته و در این زمینه تجربه دارند، در طرح توسعه جدید نیز همکاری می کنند.

 

رییس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت بندرعباس یادآور شد: طرح توسعه جدید یک پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی است که کشور را به سمت خودکفایی در تولید کک اسفنجی خواهد برد و بدیهی است در طرحی با این درجه از اهمیت، مباحث نادرستی که ممکن است در محیط کار فضای دو قطبی ایجاد کند، به پیشرفت کشور در این مقطع حساس کمکی نخواهد کرد.

 

جعفری همچنین خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار و ۷۰۰نفر در قالب نیروهای رسمی، قرارداد موقت و قرارداد مستقیم در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند که افزون بر ۹۵ درصد این نیروها در رده‌های مختلف، بومی هستند.