بر اساس گزارشی که هفته گذشته توسط موسسه خصوصی Coltura منتشر شد، در عین حال، خودروهای الکتریکی می‌توانند هزینه‌‌‌های تعمیر و نگهداری و سوخت کمتری در مقایسه با سایر خودروها داشته باشند و پول بیشتری را به جیب مالکان برگردانند. یافته‌‌‌های Coltura نشان می‌دهد که به‌طور متوسط راننده خودروهای برقی ماهانه ۱۰۰ دلار در هزینه‌‌‌های سوخت و تعمیر و نگهداری صرفه‌‌‌جویی می‌کند و ابر‌کاربران خودروهای فسیلی یا رانندگانی که بیش از ۱۰۰ گالن بنزین در ماه مصرف می‌کنند، با تغییر خودروی خود به یک برقی، به‌‌‌طور متوسط ۴۰۰ دلار در ماه صرفه‌‌‌جویی می‌کنند.

یک ماشین برقی چقدر برق مصرف می‌کند؟

همه خودروهای برقی یکسان خلق نشده‌‌‌اند. دانستن مقدار برق موردنیاز باتری ماشین برای کارکرد موثر قبل از شارژ، هنگام برنامه‌‌‌ریزی سفر بعدی شما ضروری است. اما در حقیقت یک خودروی الکتریکی در هر کیلومتر چند کیلووات ساعت مصرف می‌کند؟ به طور کلی متوسط مصرف یک خودروی الکتریکی در هر ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتر) ۳۴.۶ کیلووات ساعت است. به عبارت دیگر، به طور متوسط، خودروهای برقی برای پیمودن ۱۰۰ مایل ۳۴.۶ کیلووات ساعت انرژی نیاز دارند و ۰.۳۴۶ کیلووات ساعت برای پیمودن یک مایل یا ۱.۶ کیلومتر برق مصرف می‌کنند. به طور کلی، چند عامل محدوده مصرف برق یک EV را تعیین می‌کند که شامل ظرفیت باتری لیتیوم یون، شرایط وزش باد، دمای هوا، سبک رانندگی، استفاده از تهویه مطبوع، وضعیت و فشار باد لاستیک‌ها، بار و توپوگرافی و شرایط جاده است.

یک ماشین برقی در ماه چقدر برق مصرف می‌کند؟

با فرض میانگین مصرف خودروهای آمریکایی که ۳۰ کیلووات ساعت در ۱۰۰ مایل است، وزارت حمل‌ونقل ایالات متحده گزارش داده که در سال ۲۰۲۳ مصرف برق صنعت خودروهای برقی به صورت زیر محاسبه می‌شود:

مصرف برق در سال (رانندگان معمولی آمریکایی) ۴۰۴۲.۸ کیلووات ساعت است.

مصرف برق در ماه (رانندگان معمولی آمریکایی) ۳۳۶.۹ کیلووات ساعت است.

مصرف برق در روز (رانندگان معمولی آمریکایی) ۱۱.۲۳ کیلووات ساعت است.

صرفه‌‌‌جویی در مصرف سوخت و هزینه تعمیر و نگهداری در یک EV چقدر است؟

یک تحلیل جدید از Coltura نشان داد که یک راننده آمریکایی متوسط - که حدود ۱۱۰۰۰ مایل در سال رانندگی می‌کند - با رانندگی با یک خودروی الکتریکی بالغ بر ۸.۱ سنت در هر مایل در مصرف سوخت صرفه‌‌‌جویی می‌کند. این به علاوه ۳ سنت در هر مایل صرفه‌‌‌جویی در هزینه تعمیر و نگهداری و بالغ بر ۱۲۰۰ دلار در سال پس‌‌‌انداز است. متیو متز، موسس و مدیر اجرایی Coltura، می‌‌‌گوید که این امر تا حدی به این دلیل است که قیمت برق ارزان‌‌‌تر و قابل پیش‌بینی‌‌‌تر از بازار بی‌‌‌ثبات‌‌‌تر بنزین و گاز است.

یک ماشین برقی برای شارژ چقدر برق مصرف می‌کند؟

پاسخ به این سوال می‌تواند به نوع شارژری که استفاده می‌‌‌کنید بستگی داشته باشد. در حال حاضر، دو گزینه اصلی شارژ برای یک E.V وجود دارد که شامل ایستگاه‌‌‌های شارژ خانگی و شارژ عمومی‌‌‌ هستند. همچنین دو گزینه برای شارژ خانگی خودروهای برقی عبارتند از شارژرهای سطح یک که پریز خانگی استاندارد هستند و سطح ۲ که شامل ایستگاه‌‌‌های شارژ ۲۴۰ ولت هستند. این در حالی است که شارژرهای سطح ۳ نیز که به عنوان شارژ DC سریع شناخته می‌شود، یک گزینه استاندارد برای شارژ عمومی‌‌‌ خودروها هستند. شارژر سطح یک که از خروجی استاندارد ۱۲۰ ولت و AC استفاده می‌کند، کندترین شارژر در بین تمام شارژرهاست، که برای شارژ یک خودروی برقی باتری‌‌‌دار (BEV) تا ۸۰‌درصد به ۴۰ تا ۵۰ ساعت زمان نیاز دارد و شارژ خودروی الکتریکی پلاگین هیبریدی (PHEV) را طی ۵ تا ۶ ساعت به ۸۰‌درصد می‌‌‌رساند.

این در حالی است که شارژر سطح ۲ رایج‌ترین نوع برای استفاده در منزل یا محل کار است و نیاز به نصب ویژه توسط یک برقکار ماهر دارد. آنها می‌توانند یک خودروی BEV را تا ۸۰‌درصد در ۴ تا۱۰ ساعت و یک PHEV را در ۱تا۲ ساعت شارژ کنند. این سطح از شارژرها از شبکه برق عرضه شده به هر خانه استفاده می‌کنند، بنابراین اگر نمی‌‌‌دانید کدام یک از آنها از برق بیشتر استفاده می‌کند، شارژرهای قوی‌تر در کوتاه‌مدت برق بیشتری مصرف می‌کنند، اما در دراز‌مدت، کارآمدتر هستند.  اما شارژرهای سریع DC شارژرهای تجاری موجود در بازار هستند که ممکن است آنها را در مناطق پرترافیک مانند پارکینگ سوپرمارکت‌‌‌ها یا مراکز خرید، فرودگاه‌‌‌ها و سایر مناطق پیدا کنید. آنها فقط ۲۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌‌‌کشد تا یک خودروی BEV را تا ۸۰‌درصد شارژ کنند. اما متاسفانه اکثر خودروهای پلاگین هیبریدی با شارژرهای سریع کار نمی‌‌‌کنند.

میانگین مصرف برق شارژ خانگی

یک شارژر خانگی از ۱۱.۸۱ کیلووات ساعت الکتریسیته در روز برای شارژ E.V استفاده می‌کند، که میانگین مسافتی را که آمریکایی‌‌‌ها طی می‌کنند، یعنی ۳۶.۹۲ مایل در روز، پر می‌کند. این مصرف بر اساس ظرفیت باتری خودرو و کارآیی شارژر متغیر است.

هزینه‌‌‌های شارژ در خانه

هزینه شارژ در منزل با استفاده از شارژرهای سطح ۱ و ۲ بسته به موقعیت جغرافیایی، هزینه برق و باتری ماشین شما متفاوت است. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نموداری از میانگین نرخ برق در هر کیلووات ساعت برای همه ۵۰ ایالت ارائه کرده است. طبق آخرین داده‌‌‌های این آژانس، ساکنان لوئیزیانا کمترین هزینه برق را در این کشور پرداخت می‌کنند که به طور متوسط ۰.۰۹۸ دلار در هر کیلووات ساعت است. نگهداری یک خودرویE.V در‌‌‌هاوایی با هزینه متوسط ۰.۳۳۱ دلار برای هر کیلووات ساعت بیشترین هزینه را دارد. اینها شامل هزینه تحویل، مالیات و هزینه‌‌‌های جاری خودرو نمی‌شود. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده می‌‌‌گوید که به طور متوسط خانوار آمریکایی حدود ۱۶ سنت برای هر کیلووات ساعت پرداخت می‌کند.

میانگین مصرف برق شارژ عمومی‌‌‌

شارژرهای سریع D.C موجود به ورودی حداقل ۴۸۰ ولت و ۱۰۰ آمپر نیاز دارند، اما شارژرهای جدیدتر می‌توانند از ۱۰۰۰ ولت و ۵۰۰ آمپر (تا ۳۶۰ کیلو‌وات) با توان خروجی ۵۰ تا۳۶۰ کیلو‌وات برای شارژ سریع‌تر استفاده کنند. به گفته Investopedia، شارژر سریع سطح ۳ بین ۱۰ تا ۳۰ دلار برای هر شارژ هزینه دارد و هزینه هر کیلووات ساعت تقریبا ۰.۴ تا ۰.۶ دلار است. این در حالی است که استفاده از سوپرشارژر تسلا حدود ۰.۲۵ دلار به ازای هر کیلووات ساعت هزینه خواهد داشت، بنابراین شارژ کامل تا مسافت ۲۵۰ مایلی تقریبا ۲۲ دلار هزینه دارد.

این هزینه‌‌‌ها به باتری الکتریکی خودرو و قیمت محلی برق بستگی دارد. ایستگاه‌‌‌های شارژ مختلف ممکن است سرعت و قیمت شارژ متفاوتی داشته باشند. سلول‌‌‌های سوختی هیدروژنی، همان‌طور که توسط شرکت Gencell Energy استفاده می‌شود، قدرت کافی برای شارژ D.C سریع را تضمین می‌کند. آنها یک سیستم هیبریدی را تشکیل می‌دهند که هدف آن دستیابی به ظرفیت توان بالاتر، افزایش عمر باتری و افزایش کارآیی ذخیره انرژی است، بنابراین ذخیره انرژی پایدار و قابل اعتماد را ارائه می‌دهد.

هزینه نصب یک ایستگاه شارژ در خانه چقدر است؟

طبق گفته HomeAdvisor، هزینه نصب یک ایستگاه شارژ در خانه می‌تواند از ۵۵۰ دلار تا ۱۳۸۵ دلار متغیر باشد. شارژرهای سطح یک با قیمت متوسط بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار ارزان‌تر هستند، در حالی که شارژرهای سطح ۲ که خودروهای برقی را سریع‌‌‌تر شارژ می‌کنند، می‌توانند بین ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار با احتساب هزینه‌‌‌های نیروی کار قیمت داشته باشند. اما این یک مقیاس ثابت نیست. اینکه چقدر هزینه می‌‌‌کنید ممکن است به عوامل دیگری مانند زیرساخت‌‌‌های الکتریکی در خانه شما بستگی داشته باشد. در حالی که هزینه اولیه ممکن است عده‌‌‌ای را بترساند، کارشناسان معتقدند که شارژرهای خانگی باید به عنوان یک «دارایی بلندمدت» برای صاحبان خانه در نظر گرفته شوند.