تعامل سازنده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بخش خصوصی

در حاشیه این نمایشگاه مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به همراه مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در غرفه هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه خاتم حضور یافته و پس از برگزاری یک نشست علمی و تخصصی با مدیران این هلدینگ از آخرین دستاوردها و تولید دانش و تکنولوژی‌‌‌های بی‌‌‌نظیر قرارگاه سازندگی در حوزه نیرو، کشاورزی و محیط‌زیست دیدن کردند.

محمد رستمی مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به تولید دستگاه تصفیه VPMF که پیش‌تصفیه به روش میکرو‌فیلتراسیون متغیر است، گفت: تولید دستگاه تصفیه VPMF که پیش‌تصفیه به روش میکرو فیلتراسیون متغیر است، در حال حاضر به‌‌‌طور آزمایشی بخشی از فاضلاب دانشگاه امام حسین علیه‌‌‌السلام وارد این سامانه می‌شود و می‌تواند به‌‌‌عنوان پیش‌تصفیه و نقش بخش فیلترهای شنی و ماسه‌‌‌ای که در تصفیه‌‌‌خانه هم فضای بیشتری می‌گیرد و هم زمان ساخت و هزینه زیاد دارد در فضای کمتر، هزینه کمتر و سرعت بیشتر  جایگزین شود و در شهرهایی که با کمبود زمین برای احداث تصفیه‌‌‌خانه مواجه هستیم از این روش می‌توانیم استفاده کنیم و این سیستم همچنین بوی ناشی از تصفیه فاضلاب در محیط شهری را به‌‌‌شدت کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد‌: دستگاه تصفیه VPMF به‌‌‌عنوان بخشی از تصفیه‌‌‌خانه آب شرب و فاضلاب، می‌تواند جایگزین بخشی از تصفیه‌‌‌خانه‌‌‌هایی شود که در سطح بزرگ‌تر است و بوی بیشتر و هزینه بالاتر دارد. این مقام مسوول تصریح کرد: این دستگاه برای نخستین بار در کشور تولید شده است و تنها نمونه آن در اروپا ساخته شده است. رستمی در ادامه پایشگر مسیرهای تونلی آب و خطوط طولانی لوله را از دستاوردهای هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) معرفی کرد و افزود: پایش مسیرهای تونلی و خطوط لوله به‌‌‌منظور بررسی و تشخیص شکستگی در قسمت‌‌‌های سنگی و بتنی و... بدون قطع شدن جریان آب است که به درخواست وزارت نیرو به‌‌‌دلیل ایجاد مشکل در یکی از تونل‌‌‌های آبی این وزارتخانه، با همکاری جوانان متخصص هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) این دستگاه ساخته شد و کار آزمایشی که توسط آن انجام شد بازخورد مطلوبی به‌‌‌همراه داشت.

وی افزود: دستگاه پایش تونلی و خطوط آب شبیه به زیردریایی کوچک است و برگرفته از ساختار یک زیردریایی است، با یک موتور حرکت قابلیت کنترل دارد، کیفیت عکس و فیلم بالایی دارد و مشابه آن در کشور و خاورمیانه وجود ندارد و ابتکاری است که با الگوبرداری از زیردریایی ساخته و برای کارهای عمرانی استفاده می‌شود و همچنین این قابلیت را دارد که در دریا هم مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در بخش پایانی این گفت‌وگو از تعامل مطلوب قرارگاه سازندگی با انواع تامین‌کننده‌‌‌ها، سازنده‌‌‌ها و تمام پیمانکارانی که در حوزه‌‌‌های مختلف فعالیت دارند، سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: از ابتدای شکل‌‌‌گیری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) تاکنون روز‌به‌روز این تعامل بیشتر می‌شود و ما با بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف و صنعت آب، برق، نفت و گاز، راه و شهرسازی و... ارتباطات و جلسات مطلوبی داریم و از ظرفیت‌‌‌های هم بهره برده و در مراحلی که نیاز است از ظرفیت پیمانکاران استفاده می‌‌‌کنیم.

وی گفت: هم‌‌‌اکنون در سطح قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با۵‌هزار پیمانکار و ۱۵۰‌هزار کارگر بخش خصوصی همکاری مستقیم داریم. به گزارش «دنیای اقتصاد»  همچنین در ادامه این نشست محمدرضا رحمانی مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) نیز گفت: امروز قرارگاه سازندگی در بالاترین سطح دانش و لبه دانش حرکت می‌کند و در اجرای طرح‌‌‌های خود بالاترین تکنولوژی‌‌‌های سطح دنیا را به‌خدمت گرفته است و در حوزه خلق دانش و تکنولوژی در عرصه‌‌‌های مختلف توانش را اثبات کرده است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در حال حاضر بخش اعظم آب مورد استفاده در کشاورزی در انهار سنتی سرازیر می‌شود و هندسه کانال‌‌‌ها به هم خورده و در طول مسیر باعث ایجاد جلبک و درختچه می‌شود و ریزش ترانشه‌‌‌ها نیز بعضا باعث کاهش سرعت عبور آب و بالا رفتن میزان تبخیر آب و میزان جذب آب می‌شود‌، با استفاده از این تکنولوژی سرعت انتقال آب افزایش پیدا کرده و به‌‌‌واسطه آن تبخیر و جذب آب به زمین کاهش یافته و آب در زمان کمتری به زمین کشاورزی رسیده و مدیریت زمان نیز ارتقا پیدا می‌کند.