راه‌اندازی اولین توربین گازی در آلمان و برنده قرارداد ارتقای یک نیروگاه در ایتالیا

یونیپر در حال ساخت این نیروگاه است و بعدا آن را نیز راه‌اندازی خواهد کرد. نیروگاه ایرشینگ ۶ به عنوان یک به اصطلاح «تجهیزات شبکه ویژه» در شرایط بحرانی و به عنوان یک بافر امنیتی منبع تغذیه شبکه برق آلمان عمل خواهد کرد. این به آن معناست که ظرفیت این نیروگاه در دسترس بازار نخواهد بود، اما اگر پایداری شبکه در معرض خطر باشد، در کوتاه‌مدت وارد عمل خواهد شد. آنسالدو انرجیا، شرکت مهندسی برق قدرت ایتالیایی در این خصوص اظهار کرد: این رویداد نشان‌دهنده سازگاری موثر نیروگاه با شبکه ۳۸۰ کیلو‌ولت در آلمان است که امکان حمایت موثر را فراهم می‌کند. موفقیت اتصال به شبکه، چند روز پس از اولین احتراق توربین گازی اتفاق افتاد، لحظه‌ای حیاتی برای بهره‌برداری از توربین گازی و برای کنترل سیستم‌های کمکی و اولین مورد از مجموعه رویدادهایی که منجر به راه‌اندازی کل نیروگاه خواهد شد.

آنسالدو به عنوان پیمانکار EPC برای نیروگاه ترموالکتریک سیکل باز ایرشینگ ۶ انتخاب شد که مجهز به یک توربین گازی AE۹۴.۳A و ژنراتور مربوطه، برای مجموع قدرت ۳۰۰ مگاوات است. این نیروگاه متعلق به شرکت یونیپر، بخشی از پروژه ذخیره شبکه آلمان است و هدف آن در حقیقت تضمین تامین مطمئن برق، به عنوان بخشی از استراتژی انتقال صنعت برق این کشور است، که نیاز به حمایت روزافزون برای پایداری شبکه و پیش‌بینی افزایش روزافزون استفاده گسترده از انرژی‌های تجدیدپذیر دارد.

توربین گازی کلاسF مدل AE ۹۴.۳A مبتنی بر فناوری اثبات شده و قابل اعتماد آنسالدو است. این دستگاه یک توربین گازی با شروع سریع است که شرایط بار پایه را می‌تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه به دست آورد. همچنین این توربین انعطاف‌پذیری عملیاتی بالا و عمر عملیاتی طولانی‌تری را ارائه می‌دهد، رمپ بارگیری آن بهینه شده و حداقل بار محیطی به ۴۲‌درصد از بار پایه کاهش یافته است، در حالی که انتشار NOx و CO را پایین نگه می‌دارد. این اولین بار است که آنسالدو انرجیا یک توربین گازی خود را در کشور آلمان نصب و راه‌اندازی کرده است، موفقیتی که با راه‌اندازی دومین پروژه آنسالدو یعنی نیروگاه چرخه باز مارباخ، ادامه خواهد یافت.

قرارداد ارتقای یک نیروگاه در تورین

همچنین آنسالدو اعلام کرد که به واسطه شرکت Engie Produzione قراردادی برای بهبود عملکرد یک نیروگاه سیکل ترکیبی در Leinì (تورین) منعقد کرده است. انژی یک شرکت برق فرانسوی است، که به‌‌‌عنوان دومین شرکت برق جهان شناخته می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر پاریس، فرانسه قرار دارد. این شرکت در عمل، در زمینه تولید برق، توزیع گاز طبیعی و انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر اشتغال دارد. به عنوان بخشی از فرآیند ارتقا، آنسالدو در انجام تغییرات کلید در دست کل مجموعه نیروگاه گازی، از جمله توربین گازی، ژنراتور مربوطه با تجهیزات جانبی، همراه با کلیه فعالیت‌های موردنیاز سایت، مشارکت خواهد داشت. آنسالدو این نیروگاه را که در سال ۲۰۰۷ به صورت کلید در دست ساخت، به یک توربین گازی جدید مدل AE ۹۴.۳A و ژنراتور WY۲۳Z مجهز کرد. این شرکت می‌گوید که توربین گازی AE۹۴.۳A آخرین به‌روز‌رسانی‌های تکاملی را در خود جای خواهد داد که منجر به افزایش کارآیی کل سیکل ترکیبی نیروگاه خواهد شد.

مارکو لوویسولو، معاون ارشد فروش و بازاریابی آنسالدو می‌گوید: این واقعیت که شرکت معظم انژی ما را دوباره برای ارتقای نیروگاه لینی انتخاب کرده است، افتخار بزرگی برای ماست و یک همکاری پربارتر را بین ما تایید می‌کند. آنسالدو انرجیا این نیروگاه را در سال ۲۰۰۷ احداث کرد و با ارائه خدمات به موقع، با هدف اطمینان از حداکثر بهره‌وری، به نگهداری آن ادامه داد. لوویسولو در ادامه خاطرنشان کرد که با اجرای این پروژه، ما یک دستگاه جدید و ارتقایافته را در نیروگاه نصب خواهیم کرد که توسط یک تجربه اثبات‌شده پشتیبانی می‌شود.

آنسالدو همچنین سه نیروگاه Engie Voghera، روزینیانو و لینی را در ایتالیا ساخته و در آنجا خدمات به‌‌‌روزرسانی و تعمیر و نگهداری را در چشم‌‌‌انداز همکاری طولانی‌‌‌مدت بیش از ۲۰ سال تاکنون پیگیری کرده است. گلو راپوتان، مدیر تولید انژی گفت: مشارکت محکم با آنسالدو یک نمونه عینی از تمایل انژی برای سرمایه‌گذاری در تحقیق نوآوری‌‌‌های فناوری است که نیروگاه را به قطبی واقعی از نظر پایداری، انعطاف‌‌‌پذیری و انتقال به انرژی‌های پاک تبدیل می‌کند. نیروگاه لینی در سال ۲۰۲۲ حدود ۱/ ۲ تراوات ساعت برق برای سیستم برق ملی و ۵/ ۵۵ گیگاوات ساعت برق حرارتی برای شبکه گرمایش منطقه‌ای شهر ستیمو تورینزه که همچنین متعلق به شرکت انژی است، تولید کرد. کار روی این نیروگاه در فوریه ۲۰۲۴ آغاز می‌شود و با تحویل آن که برای اکتبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده، کاملا ارتقا می‌یابد.