این قرارداد توسط جوزپه مارینو، مدیرعامل آنسالدو انرژی، دنیلا جنتایل، مدیرعامل بخش فناوری‌های سبز (GreenTech) آنسالدو و کلودیو اسپاداچینی، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت Energy Dome امضا شد. همچنین گفته می‌شود این قرارداد به دنبال یادداشت تفاهمی که در سال گذشته امضا شده بود و همچنین بررسی‌‌های انجام شده توسط آنسالدو انرژی در رابطه با فناوری ارائه شده توسط Energy Dome صورت پذیرفت، که TRL (سطح آمادگی فناوری)، عملکرد، هزینه‌ها و همچنین پتانسیل آن در بازار ذخیره‌‌سازی انرژی را تایید کرد.

این همکاری به آنسالدو انرژی اجازه می‌دهد تا باتری‌های CO۲ را در بازارهای اصلی صنعت نیرو که در آن حضور تجاری تاریخی دارد، تجاری‌سازی کند. باتری CO۲ یک سیستم ذخیره انرژی طولانی‌مدت و در مقیاس بزرگ است که مبتنی بر فرآیند ترمودینامیکی است که با تغییر خواص CO۲ در شرایط مختلف در یک تبدیل ترمودینامیکی بسته، به‌طور موثر انرژی را ذخیره می‌کند. این قرارداد همچنین مجوز بازاریابی فناوری سیکل ترکیبی انتقال انرژی (ETCC) را در ترکیب با توربین‌های گازی پیش‌بینی می‌کند. این دو شرکت قصد دارند تا ابتدای سال ۲۰۲۳ ساخت نخستین نیروگاه‌های تجاری ترکیبی چرخه انتقال انرژی (ETCC) مجهز به باتری‌های CO۲ را آغاز کنند.

آنسالدو انرژی بر اساس طراحی مهندسی( Front End (FEED توسعه‌یافته توسط شرکت Energy Dome، عملیات EPC کلید در دست و همچنین ضمانت‌‌های عملکردی این پروژه را ارائه خواهد کرد. سیستم ذخیره‌سازی متعلق به Energy Dome، به گونه‌ای طراحی شده است که امکان ذخیره‌سازی انرژی کارآمد و اقتصادی را بر اساس اجزای موجود در بازار فراهم کند و می‌تواند در حالت شارژ (جذب برق از شبکه) و حالت تخلیه (برگشت برق به شبکه) کار کند. این فرآیند شامل یک حالت شارژ است که در آن دی‌‌اکسید کربن از یک ذخیره‌‌کننده گاز اتمسفر (Dome) گرفته می‌شود، فشرده شده و سپس تحت فشار و در دمای محیط در حالت مایع ذخیره می‌شود. هنگامی که انرژی باید آزاد شود، CO۲ تبخیر شده و در یک توربین منبسط می‌شود، سپس به محفظه گاز اتمسفر بازگردانده شده و برای چرخه شارژ بعدی آماده می‌شود، بدون اینکه این فرآیند هیچ گونه انتشاری در جو داشته باشد.

مارینو گفت: تنوع منابع و توانایی ذخیره انرژی مسائلی حیاتی برای استراتژی‌های انرژی در چند سال آینده است و نقطه قوت پیشنهاد آنسالدو گرینتک خواهد بود. آنسالدو انرژی و آنسالدو گرینتک راه‌حل‌هایی ارائه خواهند داد که قادر به ارائه پاسخ‌های مشخص به چالش‌های انتقال انرژی هستند. ما ظرفیت توسعه انرژی را بسیار نوآورانه در نظر گرفتیم و خوشحالیم که امروز این قرارداد را امضا کردیم. اسپاداسینی در ادامه افزود: توافق ما با آنسالدو انرژی نقطه عطف جدیدی برای Energy Dome است، زیرا نخستین توافق‌نامه تایید شده ما خواهد بود و پایه و اساس گسترش سریع شرکت ما را در سطح جهانی می‌گذارد. ما جاه‌طلبی و آگاهی داریم که بتوانیم پاسخی را که جهان به‌شدت به آن نیاز دارد ارائه دهیم، یعنی یک فناوری ذخیره‌سازی انرژی بادوام و قابل اعتماد، که بتواند صنعت انرژی را کربن‌زدایی کند.

افتتاح تاسیسات امارات متحده عربی

همچنین آنسالدو انرژی اخیرا اعلام کرد یک مرکز نظارتی جدید در امارات متحده عربی افتتاح کرده است. مجتمع دبی برای همکاری نزدیک با یک مرکز مشابه واقع در جنوا، ایتالیا، در داخل مقر آنسالدو انرژی طراحی شده است. این تاسیسات امکان نظارت بر توربین‌ها و ژنراتورهای نصب شده در نیروگاه‌ها را تحت قرارداد بخش خدمات آنسالدو انرژی در سراسر جهان فراهم می‌کند. آنسالدو انرژی با افتتاح دفتر مرکزی جدید پشتیبانی گفت که حضور خود را در این منطقه که بیش از ۳۰ سال است در آنجا فعالیت می‌کند، تقویت می‌کند.

جوزپه مارینو، مدیرعامل آنسالدو انرژی اظهار کرد: با خرسندی فراوان ما این قطب نوآوری مجهز به فناوری‌های بسیار پیشرفته را افتتاح کردیم. ما می‌خواهیم حضور خود را در این منطقه که پتانسیل بالایی دارد و برای برنامه‌های توسعه شرکت ما استراتژیک است، تقویت کنیم. تسهیلات جدید نه‌تنها امکان نظارت بر فعالیت‌‌ها، بلکه تشخیص پیش‌‌بینی مشکلات از راه‌دور را نیز امکان‌‌پذیر می‌‌سازد. به گفته آنسالدو انرژی: تجزیه و تحلیل داده‌های دریافتی، در زمان واقعی (بیش از ۱۳۰ هزار داده در هر ثانیه دانلود می‌شود) به شما امکان می‌دهد یک دید کلی یا بدون توقف از وضعیت واقعی توربین‌‌ها و ژنراتورها داشته باشید و هر گونه مشکل حیاتی را که در نتیجه می‌تواند قبل از ایجاد یک شکست بالقوه بسیار بحرانی برطرف شود، پیش‌بینی کنید.

 همه اینها در تماس مستقیم با مشتری انجام می‌شود که بنابراین می‌تواند قابلیت اطمینان کارخانه را بهبود بخشد. پشتیبانی نیروگاه مجتمع گروه آنسالدو انرژی در حال حاضر ۱۰۶ توربین گاز، ۴۲ توربین بخار و ۱۳۲ ژنراتور را نظارت و مدیریت می‌کند که مجموعا بیش از ۳۳ گیگاوات برق تولید می‌کنند. در سال ۲۰۱۰، گروه آنسالدو انرژی یک کارخانه جدید و به تازگی بازسازی شده در ابوظبی را در اختیار گرفت، جایی که خدمات مربوط به قطعات توربین گازی را ارائه می‌داد و در سال ۲۰۱۷، قرارداد مرکز خدمات خاورمیانه MESH، یک واحد واکنش سریع کاملا مجهز با ۱۲۰ تکنیسین را نهایی کرد که مجهز به تعمیرگاه مکانیکی سبک و محوطه جدید برای فعالیت‌های خدماتی روی ژنراتورها، برای پاسخگویی سریع و کارآمد به کلیه درخواست‌های مشتریان بود. این مجموعه یک قطب استراتژیک نه تنها برای منطقه خاورمیانه، جایی که این شرکت پروژه‌های زیادی دارد، بلکه برای دیگر مناطق آسیا خواهد بود.