مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با بیان مطلب فوق گفت: در سال ۱۳۵۳ تفاهم‌نامه‌ای بین توانیر و یک شرکت ایتالیایی برای ساخت این نیروگاه امضا شد و نظارت بر اجرای پروژه نیز بر عهده ایران قرار گرفت. در نهایت اواخر سال ١٣٥٩ اولین واحد این نیروگاه وارد مدار شد.

حسین سلیمی ‌افزود: در حال حاضر ۴۰ سال از احداث این نیروگاه می‌گذرد و اکنون با فرسودگی بالای نیروگاه مواجه هستیم که برای این موضوع برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته توانستیم تولید برق نیروگاه را ١٥٠ مگاوات افزایش دهیم، گفت: قبل از آن تولید این نیروگاه بیشتر از ۹۰۰ مگاوات نبود. همچنین برای نوسازی نیروگاه نیز برنامه‌هایی را در دستور کار داریم. مدیر عامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به اقداماتی که برای این مساله صورت گرفته است، گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت مپنا به منظور نوسازی نیروگاه بندرعباس و افزایش راندمان آن امضا کرده‌ایم که جزئیات آن در آینده منتشر می‌شود.

وی با اشاره به راندمان فعلی نیروگاه بندرعباس گفت: در حال حاضر راندمان این نیروگاه ۳۴ درصد است، اما تلاشمان این است که این عدد را به ۳۸ درصد که در ابتدای احداث نیروگاه تعریف شده بود برسانیم. سلیمی‌ با بیان اینکه در تابستان گذشته با اقداماتی که انجام شد توانستیم تامین برق را به خوبی انجام دهیم، گفت: یکی از اقداماتی که انجام می‌شود این است که خروجی‌های واحد را در تابستان دو روز کاهش می‌دهیم تا کمبود برق موجب ایجاد چالش نشود. وی با اشاره به اهمیت برق در بندرعباس گفت: تامین برق در این استان اهمیت ویژه‌ای دارد و به همین دلیل تمام تلاش ما این است که چالش و مشکلی برای این مساله ایجاد نشود.