کاهش ۳۶درصدی ورودی سد‌های تهران از ابتدای سال آبی

یوسف رضاپور همچنین موجودی فعلی مخازن سد‌های تهران را ۳۶۰میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با ذخیره ۶۲۴ میلیون مترمکعبی روز مشابه سال گذشته، حدود ۲۶۴ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین افزود: میزان بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران از ابتدای سال آبی تا کنون ۵/ ۴۷ میلی‌متر است که این میزان نسبت به سال قبل ۵۹درصد و نسبت به بلندمدت بیش از ۳۱درصد کاهش بارش را نشان می‌دهد.

رضاپور تصریح کرد: هم‌اکنون حجم آب سد امیرکبیر حدود ۵۷ میلیون مترمکعب است در حالی که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۱۰۸میلیون مترمکعب بوده است، علاوه بر این حجم آب سد لتیان نیز از ۳۶میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۲۳میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین حجم آب سد طالقان هم‌اکنون ۱۸۳ میلیون مترمکعب است که در سال گذشته ۲۵۸ میلیون مترمکعب بوده و حجم آب سد ماملو از ۱۶۱میلیون مترمکعب به ۷۵میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان با تاکید بر اینکه مشکل کم‌آبی در استان تهران همچنان ادامه دارد و شهروندان باید صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را همچنان جدی بگیرند، گفت: با توجه به شرایط استان و کشور انتظار می‌رود همکاری‌ها افزایش یابد تا با یک شرایط مطمئن‌تر آب شرب مردم را به‌صورت پایدار تامین کنیم.