محمدمهدی جوادیان‌زاده با اشاره به لزوم تکمیل قطعات پازل پروژه پساب یزد گفت: در چند سال گذشته تصفیه‌خانه تکمیلی که تصفیه مجدد پساب را برعهده دارد، به طور کامل وارد مدار بهره‌برداری شده و خط انتقال ۱۰۰کیلومتری هم که باید پساب را انتقال دهد، به پایان رسیده است و منتظر تکمیل این پازل بودیم که امیدواریم با پیگیری‌های انجام‌شده و شروع به کار سه ایستگاه پمپاژ و یک مخزن مقسم ۵هزار مترمکعبی که باید در ابتدای خط ایجاد شود، در زمان مناسب به بهره برداری کامل برسد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه با تکمیل زیرساخت این پروژه، بحث انتقال پساب را در سطح استاندارد بسیار بالایی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: تصفیه مجدد پساب و انتقال آن با این مسافت یکی از پروژه‌های نمونه و منحصربه‌فرد در کشور محسوب می‌شود.

به گفته جوادیان‌زاده، ۳۰درصد فاضلاب شهر یزد جمع‌آوری و به‌وسیله تصفیه‌خانه احداث‌‌شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان، تصفیه شده و پساب حاصل از آن برای استفاده مجدد در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: با هدف استفاده بهینه از پساب در واحدهای صنعتی استان، به دنبال ایجاد خط سبز آبرسان و جایگزینی پساب برای صنایعی که از آب باکیفیت استفاده می‌کنند هستیم تا از این پساب به بهترین نحو استفاده شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد، این امر در راستای کمک به تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی و تامین آب شرب پایدار برای استان انجام شده و در این زمینه با حوزه معاونت عمرانی و اقتصادی استانداری و صنایع ذی‌ربط در حال مذاکره هستیم. وی در پایان با بیان اینکه طرح خط سبز، طرح پیشرفته و بسیار خوبی است، اظهار امیدواری کرد که با همکاری صنایع منتخب منطقه، این پروژه هرچه سریع‌تر برای بهره‌مندی شهروندان یزدی به مرحله اجرا برسد.