مدیرعامل شرکت ایرانی سوئیسی «آریا-اس.جی.اس» با بیان اینکه ایران برای توسعه میادین نفت و گاز نیازمند فناوری و سرمایه‌گذاری خارجی است، ظرفیت و پتانسیل کشورمان برای توسعه این صنعت را مهیا دانست. دیوید رابینسون در گفت‌وگو با «ایرنا» اظهار کرد: ایران می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود خود در صنعت نفت و گاز به سرعت توسعه پیدا کند. مدیرعامل شرکت آریا اس.جی‌.اس اضافه کرد: سیاست جدید ایران، مبنی بر استفاده از درآمدهای نفتی در سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و عمرانی و استفاده نکردن از آن برای تامین هزینه‌های جاری، بسیار ارزشمند است. وی گفت: این شرکت امیدوار است پس از لغو تحریم‌های ایران، بتواند دامنه فعالیت‌های خود را گسترش دهد. وی افزود: این شرکت که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت ملی پتروشیمی ایران و شرکت اس.جی.اس سوئیس است، با استفاده از توان جوانان سختکوش و علاقه‌مند ایرانی، دارای سال‌ها تجربه موفق در ایران است.

مدیر توسعه کسب و کار شرکت بین‌المللی پلاس پترول پرو نیزگفت: صنعت نفت بازار پیچیده‌ای دارد، اما سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز ایران از چشم‌انداز روشنی برخوردار است. «باتیستا ورمال» افزود: دور از انتظار نبود که همایش بین‌المللی رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران، مورد استقبال شرکت‌های بین‌المللی قرار گیرد زیرا شرایط ایران برای سرمایه‌گذاری استثنایی است. مدیر توسعه کسب‌و‌کار شرکت بین‌المللی پلاس پترول پرو ادامه داد: شرط اصلی سرمایه‌گذاری در ایران، برداشته شدن تحریم‌ها علیه صنعت نفت، بخش بانکی و بیمه است. ورمال، همایش تهران را از نظر برقراری ارتباط میان شرکت‌های داخلی و خارجی موفق ارزیابی کرد و افزود: البته مسوولان برگزاری می‌توانستند با طبقه‌بندی محل استقرار شرکت‌ها به لحاظ نوع فعالیت آنها، برقراری ارتباط میان آنها را تسهیل کنند. وی گفت: شرکت پلاس پترول علاقه‌مند همکاری در هر دو بخش نفت و گاز و نیز صنایع بالادست و پایین‌دست است. شرکت پلاس پترول یکی از شرکت‌های خصوصی E&P یا اکتشاف و تولید در آمریکای لاتین است که در دهه گذشته توسعه زیادی پیدا کرده است.

این شرکت، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت و گاز در پرو است و هم اینک از مهم‌ترین‌ شرکت‌های تولیدکننده گاز در آرژانتین محسوب می‌شود. شرکت‌های E&P، روی پروژه‌های اکتشاف و تولید دارای ریسک بالا و پاداش بالا کار می‌کنند. همچنین مدیرعامل شرکت نفت «انی» ایتالیا بر تعمیق و بحث درخصوص قراردادهای جدید نفتی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. کلاودیو دسکالتزی مدیر عامل شرکت نفت «انی» ایتالیا درحاشیه کنفرانسی در اتحادیه صنایع درخصوص زمان بازگشت به ایران گفت: هنوز یکسری مسائل وجود دارد که باید تعریف شود و نیاز به مطالعه مدل‌های قراردادی جدید که توسط دولت ایران ارائه شده است و باید در این باره با طرف ایرانی بحث کرد. وی افزود: تا زمانی‌که اوضاع کاملا قطعی نشده و با توجه به اینکه میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می‌کنیم، این پول‌ها را فعلا در جیبمان نگه می‌داریم به‌ویژه در این شرایط که قیمت نفت نیز پایین است.