گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت پارس ام.سی و عضو انجمن سازندگان تجهیزات سی‌ان‌جی با اشاره به طلب بیش از 50‌میلیارد تومانی شرکت‌های سازنده مخازن سی‌ان‌جی از خودروسازان گفت: در صورتی که دولت از این صنعت حمایت نکند و مطالبات ما وصول نشود، تمام شرکت‌های تولیدکننده مخازن به‌زودی تعطیل می‌شوند.

نوید خاصه باف با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار نفر به‌صورت مستقیم و چهار‌هزار نفر به شکل غیرمستقیم در صنعت سی‌ان‌جی مشغول به کار هستند، گفت: برای خودکفایی در این عرصه بیش از یک هزار میلیارد تومان در این صنعت سرمایه‌گذاری شده است و انتظار می‌رود اقدامات و همکاری‌های لازم برای رفع مشکلات تولیدکنندگان CNG انجام شود.


وی اظهار کرد: در حالی که طبق ضوابط قرار بوده ۲۵ تا ۳۰ درصد خودرو‌های داخلی دوگانه سوز شوند، اما هم‌اکنون خودروسازان به این مساله توجهی ندارند و در اوج تولید تنها ۱۴درصد خودروهای داخلی دوگانه سوز تولید شدند. مدیرعامل آسیاناما نیز گفت: به‌رغم اینکه تمام مخازن و تجهیزات تولید CNG در ایران طبق استانداردهای دقیق و ایمن بالاتر از استانداردهای اروپایی و آمریکایی تولید می‌شوند، اما به علت کمبود تقاضا و منابع مالی، شرکت‌های تولیدی در این عرصه در حالت قرمز قرار گرفته‌اند. کیومرث مبلغ ناصری با بیان اینکه توسعه صنعت تولید مخازن CNG به اتکای سرمایه‌گذاری عظیم این صنعت محقق شده است، افزود: هم‌اکنون تمام سرمایه‌گذاران در این زمینه دچار مشکلات اساسی شده‌اند و برای رفع این مساله نیازمند حمایت دولت و خودروسازان داخلی هستیم. وی تصریح کرد: با توقف فعالیت شرکت‌های داخلی بار دیگر استفاده از مخازن نامرغوب دست دوم در کشور رواج پیدا می‌کند و این مساله به جان و مال مردم لطمات زیادی وارد خواهد کرد. ناصری با بیان آنکه تولید خودروهای دو‌گانه‌سوز در کشور کاملا متوقف شده است، گفت: این هشداری است تا تمام دست‌اندرکاران صنعت و تولید نسبت به ادامه فعالیت این صنعتگران اقدامات لازم را به عمل آورند، در غیر این صورت ظرف یک تا دو ماه آینده تمام شرکت‌های تولیدکننده مخازن سوخت سی‌ان‌جی تعطیل خواهند شد.