مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به آغاز رقابت جدید با امارات برای فروش سوخت به کشتی‌ها در خلیج‌فارس، گفت: از ابتدای امسال فروش سوخت مراکز بانکرینگ ایران بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.


سیدناصر سجادی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در تشریح برنامه‌های جدید فروش نفت کوره و گازوئیل به کشتی‌ها و نفتکش‌های عبوری در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز به ویژه در دوران پساتحریم گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری بالغ بر 2 میلیون تن نفت کوره از طریق مراکز بانکرینگ به کشتی‌ها فروخته شده است، این مقام مسوول افزود: در طول این مدت حدود ۱۰۰ هزار تن گازوئیل هم به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس عرضه شده است. به گفته سجادی، در نیمه نخست سال جاری بیش از ۲ میلیون تن سوخت از طریق مراکز بانکرینگ در خلیج فارس عرضه شده در حالی‌که در مدت مشابه سال گذشته تنها 3/ 1 میلیون تن نفت کوره و گازوئیل به کشتی‌های عبوری در خلیج‌فارس عرضه شده بود.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه هم اکنون امارات بزرگ‌ترین‌ عرضه‌کننده سوخت مایع به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس است، اظهار کرد: با لغو تحریم‌ها قطعا سهم ایران در این تجارت نفتی رونق بیشتری می‌گیرد، زیرا ایران یکی از استانداردترین و با کیفیت ترین نفت کوره تولیدی را در سطح منطقه در اختیار دارد. به‌گفته وی قطعا لغو تحریم‌ها بهترین فرصت به منظور افزایش سهم ایران در تجارت سودآور نفتی بانکرینگ در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است.