رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: از سرگرفته شدن سوآپ فرآورده‌های نفتی به ویژه نفت خام و گاز مایع از آسیای میانه به مناطق شمالی کشور علاوه بر اشتغال‌زایی منجر به درآمد بسیار زیاد در استان خواهد شد.


حسینعلی طالبی درباره انتظارات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از دولت تدبیر و امید در آستانه سفر رئیس‌جمهوری به «ایسنا» گفت: از دولت تدبیر و امید برای افزایش اشتغال و افزایش درآمد استان انتظار می‌رود سوآپ فرآورده‌های نفتی از سرگرفته شود. وی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب در استان ادامه داد: سوآپ فرآورده‌های نفتی به ویژه نفت خام و گاز مایع از آسیای میانه به مناطق شمالی کشور علاوه بر اشتغال‌زایی منجر به درآمد بسیار زیاد در استان خواهد شد. رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با اشاره به قابلیت‌های بندرامیرآباد و نزدیکی به چاه‌های نفتی در دریای خزر و همچنین سوآپ نفت خام آسیای میانه گفت: پیشنهاد احداث پالایشگاه بندر امیرآباد که به دلیل مخالفت‌های زیست محیطی مسکوت مانده بود، اجرایی می‌شود و در قدم‌های بعدی احداث پالایشگاه‌های پتروشیمی می‌تواند موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان شود. وی درباره گازرسانی به روستاها و شهرستان‌های کوچک کوهستانی نیز گفت: انرژی‌های دیگر همچون LPG و LNG می‌تواند برای گازرسانی به روستاها و شهرستان‌های کوهستانی استفاده شود که می‌تواند از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد و آسیب‌های محیط زیستی کمتر به این مناطق وارد شود.


طالبی در‌باره دیگر مطالبات خود از دولت تدبیر و امید گفت: انتظار می‌رود با عنایت به سوآپ نفت خام، پروژه خط لوله نکا-جاسک با ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه راه‌اندازی شود.

این مسوول تغییرات در تاسیسات و تجهیزات پایانه‌های نفتی شمال را برای به وجود آوردن قابلیت صادرات فرآورده‌های نفتی در منطقه را نیز از خواسته‌های این شرکت از دولت تدبیر و امید عنوان کرد.