ایرنا: پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد: برای نخستین بار در ۶ هفته گذشته از میزان خوش‌بینی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به افزایش قیمت نفت کم شد و با رکوردزنی روسیه در تولید نفت، این صندوق‌ها امید خود به افزایش قیمت نفت را از دست دادند.

به گزارش «ایرنا» به نقل از بلومبرگ، براساس آمار کمیسیون معاملات آتی نفت آمریکا، در هفته منتهی به ۲۹ سپتامبر (سه‌شنبه گذشته)، حجم خرید اوراق بهادار نفتی آمریکا از سوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری که پیش‌تر به رکورد ۱۲ هفته‌ای خود رسیده بود، ۱/ ۹ درصد نسبت به هفته پیش از آن کاهش پیدا کرد. این در حالی است که فروش اوراق بهادار نفتی توسط این صندوق‌ها با افزایش مواجه شد.

براساس اعلام وزارت انرژی روسیه، تولید نفت این کشور در ماه سپتامبر(۱۰ شهریور تا ۸ مهر)، به لطف کاهش نرخ برابری روبل در مقابل دلار، با افزایش به سطح ۱۰ میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه در روز، به بالاترین سطح خود از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی رسید. این در حالی است که بنا به اعلام مدیریت انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور که به بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته رسیده بود، در ماه ژوئن (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) ۵۱۴ هزار بشکه در روز کاهش یافت. همچنین بنا به اعلام شرکت نفتی بین‌المللی بیکر هیوز آمریکا، تعداد دکل‌های نفتی فعال این کشور این هفته به کمترین سطح خود در پنج سال گذشته رسیده است. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز جمعه در بازار نایمکس این کشور با ۳/ ۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به سطح ۲۳/ ۴۵ دلار در هر بشکه کاهش یافت و سپس در پایان معاملات این بازار به ۵۴/ ۴۵ دلار در هر بشکه رسید.

در بازار لندن نیز، نفت برنت دریای شمال پس از کاهش به قیمت ۹۳/ ۴۶ دلار در هر بشکه، در پایان معاملات، به بهای ۱۳/ ۴۸ دلار در هر بشکه معامله شد.