وزیر بازرگانی پاکستان سیاست تازه اسلام‌آباد در توسعه روابط با کشورهای آسیای مرکزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اسلام‌آباد از پروژه خط لوله صلح صرف‌نظر نکرده و در آینده این طرح تکمیل خواهد شد.


«خرم‌دستگیر‌خان» وزیر بازرگانی پاکستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در اسلام آباد با اشاره به ضرورت توسعه روابط با کشورهای دارای ذخایر انرژی اظهار کرد: اسلام‌آباد از پروژه خط لوله صلح صرف‌نظر نکرده و سعی دارد آن را تکمیل کند. وی افزود: اگر تحریم‌های ایران برداشته شود، پروژه واردات گاز از این کشور با سرعت بیشتری تکمیل خواهد شد. دستگیر‌خان تاکید کرد: تحریم‌ها سبب نشده که پروژه خط لوله صلح متوقف شود بلکه کار به کندی پیش می‌رود و سرعت لازم را ندارد با این وجود متخصصان پاکستانی و ایرانی به دنبال تکمیل این پروژه هستند. وزیر بازرگانی پاکستان تاکید کرد: هر پروژه اهمیت خاص خود را دارد و دریافت انرژی از کشورهای آسیای مرکزی هرگز سبب نمی‌شود که خط لوله صلح اهمیت خود را از دست بدهد. وی افزود: اوضاع منطقه در حال تغییر است و پاکستان خواهان روابط خوب با تمام کشورهای همسایه به ویژه چین و ایران است که بهترین راه برای این کار گسترش روابط تجاری می‌باشد.

خرم‌دستگیر‌خان ادامه داد: پاکستان به دنبال اتصال کشورهای آسیای مرکزی به کشور‌های جنوب آسیا است.

دستگیر‌خان گفت: سفرهای پی در پی نواز شریف به کشورهای آسیای مرکزی برای گسترش روابط تجاری و دریافت انرژی از این کشورها صورت گرفته است. وی افزود: پاکستان سعی دارد از طریق جاده کشورهای آسیای مرکزی را به بندر گوادر و بازارهای چین وصل کند و زمینه گسترش تجارت در منطقه را فراهم آورد.