یک تحلیلگر بازار نفت با بیان اینکه عرضه نفت ایران تا سه ماه دوم 2016 افزایش نمی‌یابد مقدار این افزایش را 375 تا 500 هزار بشکه در روز اعلام کرد.

به گزارش «ایسنا» به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی، هلیمه کرافت تحلیلگر بازار نفت گفت: به دلیل تغییرات مختلفی که ایران باید در تاسیسات خود ایجاد کند تا توافق رعایت شود، نفت ایران احتمالا تا پایان سه ماه دوم 2016 روانه بازار نخواهد شد.


وی همچنین افزود: عرضه نفت ایران آن‌طور که گفته می‌شود یک میلیون بشکه در روز افزایش نخواهد یافت و این افزایش چیزی در حدود ۳۷۵ تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.


کرافت افزود: همزمان با دیدار پادشاه عربستان با رئیس‌جمهوری آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران وزیر دارایی عربستان در یک نشست به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که عربستان کاهش قیمت نفت را تحمل خواهد کرد. وی که در این نشست اقتصادی حضور داشت گفت: پیام نشست این بود که آنها (عربستان) در گذشته نیز با کاهش قیمت نفت مواجه شده‌ و می‌توانند مجددا با آن روبه‌رو‌ شوند و همچنین مساله‌ مهم این است که قیمت‌ها در نهایت احیا خواهد شد و قیمت‌های نفت برای همیشه در این سطوح باقی نخواهد ماند.