مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران گفت: صادرات گاز ایران به قاره سبز مستلزم سرمایه‌گذاری ١٠ میلیارد یورویی در تمام بخش‌های صنعت گاز در طول مسیر است.

عزیز‌الله رمضانی در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به اینکه مطالعات پارلمان اروپا بیانگر این است که ایران پتانسیل صادرات سالانه ٢٥ تا ٣٠ میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا دارد، ادامه داد: هم‌اکنون در زمینه صادرات گاز به اروپا اتفاق جدیدی نیفتاده و با توجه به حاکم شدن شرایط مثبت کنونی باید اراده جدیدی به وجود بیاید و طرفین از طریق مذاکره موضوع را پیگیری کنند.

این مقام مسوول در صادرات گاز با اشاره به اینکه این کار مستلزم یک کار فشرده بوده و فعلا در حد اعلام مواضع است، یادآور شد: در مطالعه‌ای که پارلمان اروپا انجام داده مشخص شده است امکان صادرات گاز توسط ١٢ کشور به این قاره وجود دارد که ایران نیز از جمله این کشورها و بهترین منبع تامین گاز است. به گفته رمضانی، اروپایی‌ها به دنبال تنوع منابع تامین انرژی قاره سبز هستند و ایران نیز با توسعه فازهای جدید پارس جنوبی، ظرفیت مناسبی برای افزایش صادرات گاز پیدا خواهد کرد و از هشت مسیر می‌تواند به شبکه گاز اروپا متصل شود.

وی اعلام کرد: اتحادیه اروپا هم‌اکنون حدود ٢٢ تا ٢٣ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از گاز طبیعی تامین می‌کند.

مدیر بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران در ادامه از سفر هیات‌ عراقی به ایران خبر داد و گفت: هیات‌ عراقی تا ١٠ روز آینده برای تنظیم قرارداد عملیاتی صادرات گاز به ایران می‌آیند. رمضانی ادامه داد: این هیات‌ به‌صورت مشترک با امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صادرات گاز ایران دیدار خواهد داشت و همه موارد عملیاتی را نهایی می‌کنند و عملیاتی‌سازی این موارد مقدمه‌ای برای آغاز صادرات گاز به این کشور خواهد بود.