مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: فکر نمی‌کنم اوپک سطح تولید خود را کاهش دهد اما ما به سطح تجارت قبلی نفت خود بازخواهیم گشت و با لغو تحریم‌ها، طی ۳ تا ۶ ماه حدود ۵/ ۲ میلیون بشکه نفت روانه بازار می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری فارس، معاون وزیر نفت با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت میزان صادرات نفت ایران به سطح پیش از تحریم‌ها طی ۳ ماه، به محض لغو تحریم‌ها گفت که بعید است سازمان کشورهای صادرکننده نفت سقف تولید خود را در نشست آتی این سازمان در ماه ژوئن کاهش دهد.

رکن‌الدین جوادی معاون وزیر نفت در حاشیه کنفرانس نفت و گاز آسیا در کوالالامپور در گفت‌وگو با رویترز در پاسخ به پرسشی مبنی برتصمیم اوپک در نشست ماه ژوئن این سازمان گفت: «فکر نمی‌کنم اوپک تولید خود را کاهش دهد.»

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه تصریح کرد که ایران هنوز به تلاش خود برای کاهش تولید اوپک یا همکاری برای ارسال میزان کافی نفت به بازار در ماه ژوئن ادامه خواهد داد.

وی به خبرنگاران گفت: این نشست می‌تواند همکاری میان اعضا را تقویت کند؛ چراکه اوپک سازمانی است که می‌تواند سیاست‌هایی برای جهت‌گیری قیمت نفت اتخاذ کند.

جوادی خاطرنشان کرد ایران امید دارد تا صادرات نفت خود را طی ۳ ماه پس از برداشته شدن تحریم‌ها، به سطح پیش از تحریم‌ها برساند.

وی پیش‌بینی خود را از رقم صادراتی ایران حدود ۵/ ۲ میلیون بشکه در روز عنوان کرد و افزود: «این امر احتمالا می‌تواند در ۳ یا ۶ ماه صورت گیرد.»

این مقام ایرانی گفت: ایران در حال حاضر، کمتر از ۱۰ میلیون بشکه نفت خام در نفتکش‌های خود ذخیره کرده است که می‌تواند بسته به شرایط بازار، آزاد شود.

وی اضافه کرد: «این امر به وضعیت بازار و قیمت نفت بستگی دارد اما ما به سطح تجارت قبلی نفت خود بازخواهیم گشت. آسیا می‌تواند بیش از ۵۰ درصد صادرات نفت ایران را دریافت کند.»

معاون وزیر نفت در ادامه توضیح داد مذاکرات در اتاق تصمیم‌گیری اوپک برای بازگشت نفت ایران به برداشته شدن تحریم‌ها بستگی دارد.

وی پیش‌بینی خود را برای قیمت نفت ۸۰ دلار تا پایان سال ۲۰۱۶ عنوان کرد و گفت: از دیدگاه تجاری، قیمت‌های کنونی باید ثابت شوند و تدریجا افزایش یابند، اما این امر به وضعیت سیاسی و تحولات خاورمیانه و کشورهای عربی بستگی دارد.