هیات دولت با صدور مصوبه ای، خرید محصولات باکیفیت پالایشگاه‌ها را بر اساس فرمول جدید تضمین کرد. براساس این مصوبه پالایشگاه‌ها درصورت اختصاص ٣٠ درصد سود سالانه خود برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی، مشمول این مصوبه خواهند شد. عباس کاظمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با «شانا»، اظهار کرد: هیات دولت اخیرا با صدور مصوبه‌ای، فرصتی پنج ساله (تا پایان ١٣٩٨) به منظور اجرای طرح‌های کیفی‌سازی و بهبود فرآورده‌های تولیدی برای شرکت‌های پالایش نفت مشخص کرده است.

کاظمی، مهمترین هدف از این اقدام را ایجاد انگیزه برای پالایشگاه‌ها به منظور اجرای طرح‌های کیفی‌سازی اعلام کرد و گفت: تعهد پالایشگاه‌ها به اجرای طرح‌های کیفی‌سازی موجب خواهد شد تا فرصت‌های شغلی جدید و بیشتری برای مهندسان مشاور و پیمانکاران طرح‌های پالایشی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اجرای این مصوبه به رعایت شروطی از سوی پالایشگاه‌ها منوط است، اظهار کرد: پالایشگاه‌ها موظف شده‌اند، در مدت پنج سال، هر ساله ٣٠ درصد از سود شرکت را به اجرای طرح‌های کیفی اختصاص دهند و این امر باید مورد تایید شرکت ملی پالایش و پخش قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: در صورتی که پالایشگاه‌ها ٣٠ درصد سود سالانه خود را صرف اجرای طرح‌های مربوطه کنند و این کار نیز به تایید شرکت پالایش و پخش برسد، بر اساس فرمول جدید، فرآورده‌های کیفی از آنها خریداری می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر پالایشگاه‌ها شروط اجرای طرح‌ها و اختصاص ٣٠ درصد سود برای طرح‌های کیفی‌سازی را رعایت نکنند، در پایان هر سال محصول تولیدی آنها کیفی محاسبه نخواهد شد. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: این مصوبه به اجرای پروژه‌های کیفی از سوی پالایشگاه‌ها بر اساس یک ضابطه و فرمول مناسب کمک خواهد کرد.