خبرگزاری رویترز از مذاکرات ایران با شرکت‌های شل و کونوکوفیلیپس برای فعالیت در صنعت نفت ایران خبر داد و گزارش کرد: در شرایطی که رئیس‌جمهور عملگرای ایران به دنبال تحقق وعده‌های خود در زمینه احیای شرایط اقتصادی است، ایران در حال جذاب کردن مفاد قراردادهای نفتی خود برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است. براساس این گزارش، شرکت‌های نفتی همچنین به دلیل نصف شدن قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون و رابطه ناپایدار ایران با شرکت‌های خارجی در گذشته، برای سرمایه‌گذاری در میادین نفتی ایران به دلایل بیشتری برای متقاعد شدن نیاز دارند. مذاکره نفتی ایران با شل و کونوکوفیلیپس

خبرگزاری رویترز از مذاکرات ایران با شرکت‌های شل و کونوکوفیلیپس برای فعالیت در صنعت نفت ایران خبر داد و گزارش کرد: در شرایطی که رئیس‌جمهور عملگرای ایران به دنبال تحقق وعده‌های خود در زمینه احیای شرایط اقتصادی است، ایران در حال جذاب کردن مفاد قراردادهای نفتی خود برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است. براساس این گزارش، شرکت‌های نفتی همچنین به دلیل نصف شدن قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون و رابطه ناپایدار ایران با شرکت‌های خارجی در گذشته، برای سرمایه‌گذاری در میادین نفتی ایران به دلایل بیشتری برای متقاعد شدن نیاز دارند.

ایران در سال ٩١ بیش از ٨٠ میلیارد دلار اتلاف انرژی داشته است

انرژی مصرف شده کشور در سال ٩١، با در نظر گرفتن معیارهای استاندارد جهانی، حدود ١٢٥ میلیارد دلار بوده؛ در حالی که این رقم باید ٤٥ میلیارد دلار باشد که به این ترتیب معادل ٨٠ میلیارد دلار انرژی در کشور تلف شده است. نصرت‌الله سیفی دیروز در نشست خبری همایش مصرف بهینه، با اعلام اینکه تولید انرژی در سال ١٩٩١معادل ٢ هزار و ٦٧٤ میلیون بشکه نفت خام بوده که یک‌هزار و ٨٦٤ میلیون بشکه معادل نفت خام سهم عرضه اولیه و مابقی سهم عرضه ثانویه بوده است. همایش «مصرف بهینه، خرید صرفه‌جویی انرژی» روزهای ٢٨ و ٢٩ بهمن ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

اعطای تندیس بلورین مدیریت مالی به پتروشیمی بندرامام

گروه بنگاه‌های اقتصادی: شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران در حوزه مدیریت مالی، موفق به اخذ تندیس بلورین دوره جایزه ملی مدیریت مالی کشور شد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، دریافت این جایزه نتیجه بهبود مداوم و افزایش بهره‌وری توام با روند رو به رشد فعالیت‌های حوزه مالی شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام در سه سال اخیر است. براساس این گزارش، عملکرد مالی شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام در این مدت با تقویت سیستم‌های اطلاعاتی، گزارش‌دهی مدیریتی و گزارش‌گیری بدون بند حسابرسی همراه بوده و اظهارنامه‌ای برای آن ایجاد شده است.

همچنین شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام در تلاش است ارتقای هرچه بیشتر حوزه مدیریت مالی، سال آینده تندیس سیمین جایزه ملی مدیریت مالی ایران را از آن خود کند.