واردات نفت هند از ایران در سال ۲۰۱۴ نسبت به ۲۰۱۳ حدود ۴۲ درصد افزایش داشته این در حالی است که واردات نفت کره‌جنوبی از کشورمان با کاهش ۱/۷ درصدی مواجه شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، واردات نفت این کشور از ایران در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۱۳ معادل ۴۲ درصد افزایش یافت. این جهش رقم واردات نفت هند از ایران پس از آن اتفاق افتاد که دهلی نو در ماه دسامبر واردات خود از تهران را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴ درصد و نسبت به ماه نوامبر ۳۹ درصد افزایش داده و به ۳۴۸ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز رسانده که بالاترین رقم از ماه مارس تاکنون بوده است. بر اساس آمارهای آمد و شد تانکرها که از منابع تجاری و موسسه تامسون رویترز به دست آمده، هند در سال گذشته میلادی روزانه ۲۷۶ هزار و ۸۰۰ بشکه نفت و میعانات از ایران خریداری کرد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۳، روزانه ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ بشکه بود.

کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران

واردات نفت کره جنوبی از ایران در سال ۲۰۱۴ با کاهش ۱/۷ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۱۲۴ هزار و ۴۹۷ بشکه در روز رسید.

واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه دسامبر نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱/۷ درصد کاهش یافت و کل واردات نفت این کشور از ایران در سال ۲۰۱۴، با رعایت محدودیت تحریم‌ها به کمتر از متوسط سال ۲۰۱۳ رسید. آمارهای اولیه از خریدهای پنجمین واردکننده بزرگ نفت جهان در روز پنج‌شنبه نشان داد که سئول در ماه گذشته میلادی ۱۲۹ هزار و ۷۱۷ بشکه در روز از ایران نفت وارد کرده است. بر اساس آمارها و محاسبات رویترز، کل صادرات نفت خام ایران به کره جنوبی در سال ۲۰۱۴، به ۱۲۴ هزار و ۴۹۷ بشکه در روز رسید که ۱/۷ درصد نسبت به واردات روزانه ۱۳۴ هزار بشکه‌ای سال ۲۰۱۳ کاهش داشت.