صادرات نفت ایران با تامین ۷ درصد نفت مورد‌نیاز هند در ۹ماه نخست ۲۰۱۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته و به ۲۶۷ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز رسیده است. به گزارش خبرگزاری فارس، اطلاعات ورود نفتکش‌ها و منابع تجاری همچنین نشان داد دهلی‌نو در بازه زمانی آوریل تا سپتامبر، نیمه نخست سال مالی هند، ۲۲۳ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز نفت از تهران خریده است که ۳۵ درصد بیش از ۶ ماه سال گذشته است. به گزارش رویترز، واردات ماهانه هند از ایران در ماه سپتامبر، برای نخستین بار از ماه ژوئن کاهش یافته است و به ۲۴۱ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز رسیده است. به این ترتیب واردات نفت هند از ایران در ماه سپتامبر نسبت به ماه گذشته ۷/۱۱ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵/۱۸ درصد کاهش یافته است. ایران حدود ۷ درصد نفت مورد نیاز هند در ۹ ماه نخست امسال را تامین کرده است که در مقایسه با سال گذشته بیشتر است. این میزان برای ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۹/۴ درصد بوده است. صادرات روزانه ۱۳۶ هزار بشکه‌ای نفت ایران به کره‌

واردات نفت کره جنوبی از ایران در سپتامبر ۲۰۱۴ با کاهش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۳۶ هزار و ۴۲۵ بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ اطلاعات اولیه از گمرک کره‌جنوبی نشان داد واردات نفت این کشور از ایران در سپتامبر ۲۰۱۴ به ۵۵۸ هزار تن معادل ۱۳۶ هزار و ۴۲۵ بشکه در روز رسیده است. واردات نفت کره جنوبی از ایران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲‌درصد کاهش داشته است. کره جنوبی در سپتامبر ۲۰۱۳ بالغ بر ۵۷۱ هزار تن نفت از ایران وارد کرده بود. کل واردات نفت کره جنوبی در سپتامبر امسال ۲.۵۷ میلیون بشکه در روز بوده است. ایران ۲/۵ درصد نفت مورد نیاز کره جنوبی را در این ماه تامین کرده است. واردات نفت کره جنوبی در سپتامبر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۵/۵ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش، مجموع واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی، به ۱۲۸ هزار و ۸۷۶ بشکه در روز رسیده است. واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۷ درصدی داشته است.