کار برداشت زودهنگام ۳۰ تا ۳۵ هزار بشکه نفت در روز از میادین آذر واقع در شهرستان مرزی مهران در جنوب باختری استان ایلام از نیمه دوم سال ۹۴ آغاز می‌شود. بیژن نامدار‌زنگنه عصر پنج‌شنبه طی بازدید از این میادین نفتی هدف از سفر خود به مهران را بررسی وضعیت پیشرفت پروژه نفتی میادین آذر عنوان کرد و افزود: با توسعه این میدان ظرفیت تولید نفت خام ۶۵ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: این طرح به‌صورت بیع متقابل با شرکت‌های ایرانی و سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلار در حال اجراست. وزیر نفت در گفت‌وگو با «ایرنا» ادامه داد: پنج دکل اکنون در این میادین در حال کار است که تاکنون پنج حلقه چاه حفر شده و بقیه هم به مرور حفر می‌شود. زنگنه اضافه کرد: برداشت نفت از این میادین فرآورش ابتدایی می‌شود و برای کارهای آماده‌سازی به منظور صادرات به استان خوزستان انتقال می‌یابد.وی ادامه داد: گاز حاصل شده از چاه‌های نفت این منطقه نیز برای تامین خوراک پتروشیمی به جنوب دهلران انتقال خواهد یافت.وزیر نفت درخصوص طرح کمک به عمران مناطق نفت‌خیز نیز گفت: طرحی به نام کمک به مناطق نفت‌خیز داریم که آن طرح هم در استان ایلام اجرا می‌شود تا به شهرهایی که در نزدیکی پروژه‌های نفتی و مرتبط با مناطق نفت‌خیز هستند، کمک شود.زنگنه بیان کرد: در این طرح، پروژه عام‌المنفعه در مناطق نفت‌خیز اجرا می‌شود که در توسعه این مناطق بسیار موثر است.

۵۵ هزار بشکه نفت در دهلران شیرین‌سازی می‌شود

وزیر نفت در عین حال از شیرین‌سازی ۵۵ هزار بشکه نفت در شهرستان مرزی دهلران و منطقه دانان خبر داد. زنگنه در آیین بهره‌برداری از واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی دهلران گفت: هدف از اجرای این طرح فرآوری و شیرین‌سازی و نمک‌زدایی ۵۵ هزار بشکه نفت خام از میادین نفتی دهلران و دانان است.

وی همچنین از طرح احداث واحد ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران در منطقه عین خوش بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این طرح قرار گرفت.بازدید از کارخانه نفت چشمه خوش نیز از دیگر برنامه‌های وزیر نفت در سفر به شهرستان دهلران بود. وزیر نفت را در این سفر، استاندار و نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی همراهی کردند.شهرستان دهلران در جنوب باختری استان ایلام دارای بیشترین ذخایر نفتی و گاز غرب کشور است.۱۸۰ هزار بشکه از ۲۰۰ هزار بشکه برابر با ۹۱ درصد تولید نفت غرب کشور روزانه از چاه‌های این شهرستان برداشت می‌شود.