گروه بنگاه‌های اقتصادی: مدیرعامل نفت پاسارگاد گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی شاهد صادرات چشمگیر محصولات نفت پاسارگاد خواهیم بود. محسن دلاویز در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، از برنامه‌های این مجموعه برای سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس خبر داد و اضافه کرد: نفت پاسارگاد همچنین از جذب سرمایه‌گذاری خارجی استقبال می‌کند.

مدیرعامل نفت پاسارگاد با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در سال‌جاری، تصریح کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی معاونت سرمایه‌گذاری و توسعه در این مجموعه پروژه‌ها یکی پس از دیگری در حال راه‌اندازی و فعالیت است و از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی کارخانه قیرسازی آبادان که در ۲ سال گذشته تعطیل بود، اشاره کرد. وی افزود: این کارخانه بهمن ماه امسال با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن قیر در روز راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی بزرگ‌ترین‌ انبار ذخیره قیر

مدیرعامل نفت پاسارگاد، از آغاز طرح ذخیره‌سازی ۶۰۰هزار بشکه قیر در بندرعباس خبر داد و اظهارکرد: این طرح که در زمینی به مساحت ۱۳هکتار در حال اجرا است در ۶ ماه آینده به ثمر می‌رسد و بزرگ‌ترین‌ انبار ذخیره قیر خواهد شد. وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر کاهش صادرات این مجموعه در ابتدای امسال گفت: رکود موجود در ابتدای سال، روندی طبیعی است که در ابتدای هر سال به دلیل تعطیلی‌های فروردین ماه و نیمه اول، با آن مواجه بوده‌ایم اما با برنامه ریزی‌های انجام شده به‌زودی شاهد صادرات چشمگیر شپاس خواهیم بود.مدیرعامل نفت پاسارگاد گفت: در حال انعقاد قراردادهای بلندمدت هستیم که پس از انجام جزئیات، آن را در اختیار سهامداران می‌گذاریم. مدیرعامل نفت پاسارگاد با اشاره به تلاش این مجموعه برای عرضه قیر باکیفیت و همچنین افزایش بیش از‌ پیش کیفیت قیر گفت: نفت پاسارگاد برنامه‌های کارشناسی ویژه‌ای برای کیفیت‌بخشی به قیراین مجموعه دارد.وی افزود: تنها راه برای کیفیت‌بخشی به قیر بخش خصوصی در کشور این است که بر تمامی مراحل و فرآیند تولید قیر از خوراک گرفته تا زمان تحویل نظارت دقیق و اصولی از سوی مراجع قانونی و ذی‌صلاح انجام پذیرد.دلاویز با اشاره به مذاکرات این مجموعه با مرکز تحقیقات وزارت راه و سازمان استاندارد در زمینه جلوگیری از استفاده قیرهای بی‌کیفیت و تقلبی، اظهارکرد: باید از سوی این مجموعه‌ها استاندارد بالایی برای کیفیت قیر تعریف شود و پس از آن از مجموعه‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی که قیر بی‌کیفیت را با قیمت ارزان می‌فروشند، خریدی انجام نگیرد. وی در پایان با اشاره به اینکه به‌زودی اخبار خوبی منتشر می‌شود که سهامداران «شپاس» را خوشحال می‌کند، افزود: گزارش توجیهی برای افزایش سرمایه این مجموعه آماده شده است و در موعد مقرر این موضوع به اطلاع سهامداران می‌رسد.