فارس: معاون وزیر نفت از ابلاغ برنامه تامین و مصرف سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها و صنایع در زمستان خبر داد. منصور معظمی با اشاره به ابلاغیه نحوه تامین و مصرف سوخت صنایع و نیروگاه‌ها گفت: ما به دنبال برنامه‌ریزی برای تامین سوخت صنایع و نیروگاه‌ها، بخش خانگی و تجاری در زمستان هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت با اشاره به اینکه در بخش خانگی هیچ محدودیتی برای مصرف گاز نخواهیم داشت، تصریح کرد: هم اکنون برای نیروگاه‌ها و صنایع در حال برنامه‌ریزی هستیم که از سوخت دوم که در حال ذخیره‌سازی آن هستند در روزهای سرد سال استفاده کنند تا در تولیدات خود دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز آمادگی دارد که سوخت دوم را به مقدار نیاز نیروگاه‌ها و صنایع در اختیار این بخش قرار دهد، ادامه داد: امیدوارم مانند سال گذشته محدودیتی برای تحویل گاز به سی‌ان‌جی‌ها نداشته باشیم و برنامه ما این است که اگر قرار شد محدودیتی هم گذاشته شود حداقلی باشد ولی سیاست ما براین است که برای صنایعی مانند پتروشیمی این محدودیت‌ها گذاشته نشود.

زمستان سال گذشته به دلیل برودت هوا مشکلاتی در تامین گاز برخی از مناطق شهری ایجاد شد که وزارت نفت برای تامین گاز خانوارها محدودیت‌هایی برای گاز نیروگاه‌ها، صنایع، سی‌ان‌جی و پتروشیمی‌ها ایجاد کرد.