گروه بنگاه‌‌ها- مهتاب رحمتعلی: مدیر بازرگانی پتروشیمی جم از تلاش این شرکت برای تولید پلی اتیلن سنگین گرید کابل خبر داد. مهندس محسن فراهی، سرپرست بازرگانی پتروشیمی جم با اعلام این خبر افزود: مراحل اولیه برای تولید گرید کابل را به پایان برده و در حال ارزیابی شرایط و کشش بازار هستیم و نمایشگاه پلاست می‌تواند در نقش تسهیلگر این فرآیندها ظاهر شود.

به گفته فراهی، پتروشیمی جم در چارچوب تبدیل شدن به شرکتی جهانی، حضور خود در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی را جدی‌تر از گذشته دنبال کرده و از این رو در سال‌جاری علاوه بر شرکت در چایناپلاست و ایران پلاست‌، در نمایشگاه ترکیه ( اوراسیا) هم حضور خواهد یافت. علاوه بر آن پتروشیمی جم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌ تولیدکنندگان بوتادین، در نقش حامی رویداد بوتادین ICIS که سپتامبر جاری در برلین آلمان برگزار می‌شود هم حضور خواهد داشت.

به گفته فراهی، شرکت پتروشیمی جم به عنوان عضو اتحادیه شرکت های پتروشیمیایی اروپایی، در نشست EPCA در اتریش شرکت می‌کند.

شرکت پتروشیمی جم در طول سال گذشته بیش از ۱/۹ میلیون تن محصول تولید کرده است و به رغم تحریم‌های صنعت پتروشیمی، میزان صادرات خود را در سال ۹۲ به لحاظ حجمی ۳۴ درصد و به لحاظ ارزشی ۴۱ درصد نسبت به سال ۹۱ توسعه داده است.

در سال ۲۰۱۳، پتروشیمی جم بیش از ۲۹۳ هزار تن محصول پلیمری به چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار صادرات پلیمری ایران صادر کرده است که معادل ۳۷ درصد از کل صادرات پلیمری ایران به چین و ۸ درصد از بازار پلیمری این کشور را شامل شده است.

به گفته سرپرست بازرگانی پتروشیمی جم، رویکرد فروش محصول با تناژ کم به عنوان یک استراتژی تازه در این شرکت در طول نمایشگاه ایران پلاست امسال با مشتریان در میان گذاشته می‌شود.