مهر: معاون وزیر نفت با اشاره به راه‌اندازی بزرگ‌ترین‌ پروژه ذخیره‌سازی گاز ایران و منطقه خاورمیانه از مشارکت یک شرکت اروپایی در طرح ذخیره‌سازی گاز شوریجه خبر داد و اعلام کرد: ظرفیت پالایش گاز کشور امسال از مرز ۶۰۰ میلیون مترمکعب عبور می‌کند.

حمید‌رضا عراقی درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی بزرگ‌ترین مخزن ذخیره‌سازی گاز طبیعی خاورمیانه در منطقه شوریجه خراسان گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری تزریق و ذخیره‌سازی گاز طبیعی در مخزن شوریجه خراسان آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه تا زمان فرا رسیدن فصل سرما تزریق روزانه ۵ تا ۷ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به مخزن شوریجه خراسان انجام می‌شود، تصریح کرد: برای زمستان سال جاری برداشت ۹ تا ۱۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی از این مخزن ذخیره‌سازی گاز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه هم‌اکنون راه‌اندازی واحدهای فرآیندی این طرح ذخیره‌سازی گاز با مشارکت یک شرکت اروپایی در حال انجام است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با هماهنگی شرکت ملی نفت و گاز در این پروژه تا پیش از زمستان امکان برداشت حداکثری از این طرح ذخیره‌سازی گاز فراهم شود. این مقام مسوول در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه افزایش ظرفیت پالایش گاز ایران تا پایان سال جاری هم توضیح داد: در صورت بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش ۱۰۰میلیون مترمکعبی تولید گاز، ظرفیت پالایش گاز کشور تا پایان سال جاری از مرز ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز عبور می‌کند.