ایرنا: مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور گفت: با وجود گسترش گازرسانی در کشور روزانه حدود 260 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در کشور عرضه می‌شود.

سیدناصر سجادی دیروز در گردهمایی روسای روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اهمیت سوخت‌رسانی از سوی این شرکت، اظهار کرد: در صورت تاخیر در کارکردهای پالایش و پخش مشکلات جدی در بخش‌های مختلف کشور ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور در این مراسم افزود: با وجود گسترش گازرسانی در سال‌های اخیر، همچنان نقش پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، پر رنگ باقی مانده است.

سجادی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵ درصد انرژی مورد‌نیاز کشور را گاز تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: روزانه حدود ۲۶۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در کشور عرضه می‌شود.

وی با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها، اضافه کرد: با تلاش شرکت، وقفه‌ای در سوخت‌رسانی در فصول سرد سال ایجاد نشد. مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور در ادامه با پرداختن به موضوع فرهنگ‌سازی در مصرف سوخت، گفت: از سال گذشته از مصرف‌کنندگان بزرگ سوخت مانند نیروگاه‌ها دعوت و آموزش‌های لازم به آنها ارائه شد.

سجادی با بیان اینکه به دلیل توزیع سوخت پاک، هوای سالم‌تری نسبت به سال گذشته داریم، اظهار کرد: متاسفانه برخی رسانه‌ها تلاش کردند واقعیت را وارونه جلوه دهند و واقعیات مربوط به بنزین پتروشیمی‌ها را تحریف کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور گفت: توزیع سوخت از جمله تخصصی‌ترین فعالیت‌ها به شمار می‌رود که انتصاب فردی غیرمتخصص برای آن بسیار چالش‌ساز می‌شود.