گروه بنگاه‌های اقتصادی: واحد پارازایلین شرکت فرآورش بندرامام پس از طی مراحل پیش‌راه‌اندازی‌ با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت. مدیرعامل پتروشیمی بندرامام با اعلام این مطلب اظهار کرد: این واحد به‌عنوان دومین واحد پارازایلین در کشور و یکی از طرح‌های توسعه‌ای شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام است که در سال ۱۳۸۰ با ظرفیت اسمی۱۸۰ هزارتن به بهره‌برداری رسید.

رضا امیری با اشاره به زمان آغاز مرحله پیش‌راه‌اندازی مجدد این واحد افزود: عملیات پیش‌راه‌اندازی مجدد واحد پارازایلین با رعایت تمامی اصول ایمنی و زیست محیطی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شد که با تلاش و همت شبانه‌روزی تیم راه‌اندازی با برداشتن موانع و رفع تنگناهای تولید، این واحد به‌طور مجدد و با موفقیت کامل به بهره‌برداری رسید و تولید با‌کیفیت این محصول در مدار تولید محصولات صنایع پتروشیمی کشور قرار گرفت.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در مراحل راه‌اندازی مجدد این واحد می‌توان به انجام عملیات تعمیراتی در برج‌ها، تست مرحله به مرحله و عملیاتی تجهیزات این واحد اشاره کرد. شرکت فرآورش بندرامام دارای واحدهای آروماتیک(AR)، پارازایلین(PX)، الفین (OL)، بازیافت اتان و پروپان (C۲ /C۳)، ترمینال متمرکز بارگیری، تفکیک میعانات گازی(NF) و تاسیسات مشترک است و واحد پارازایلین یکی از طرح‌های توسعه‌ای شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام است که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد. خوراک واحد پارازایلین مخلوط زایلن‌ها به میزان ۲۱۱ هزار تن در سال است و فرآورده‌های این واحد در تولید اسید ترفتالیک خالص، دی متیل ترفتالات، حلال‌های صنایع شیمیایی، الیاف پلی‌استر و مواد ساخت بطری‌های نوشابه کاربرد دارد.