گروه بنگاه‌های اقتصادی: مدیر پیگیری پروژه های شرکت پتروپارس از ثبت دو رکورد جدید در پارس جنوبی خبر داد. سید‌هادی میرباقری گفت: با تلاش مهندسان ایرانی و با تکیه بر توان داخلی، رکورد حفاری طولانی‌ترین چاه پارس جنوبی و رکورد سرعت حفاری در یک روز، توسط متخصصان پتروپارس شکسته شد.

وی افزود: مهندسان شرکت حفاری پتروپارس موفق شدند طولانی‌ترین چاه سکوی A فاز ۱۹ پارس جنوبی (چاه شماره ۳) با متراژ ۴هزار و ۹۲۰ متر و ماکزیمم زاویه ۶۷ درجه را با موفقیت حفاری کنند و رکورد حفاری یکی دیگر از طولانی ترین چاه های پارس جنوبی را به نام خود ثبت کنند.

میرباقری با اشاره به اینکه چاه مذکور دومین چاه طولانی پارس‌جنوبی است، افزود: پیش از این رکورد حفاری طولانی ترین چاه پارس جنوبی با عمق نهایی ۵ هزار و ۳۱۱ متر نیز توسط متخصصان این شرکت در سکوی B فاز ۱۲ ثبت شده بود.

مدیر پیگیری پروژه‌های شرکت پتروپارس، شکسته شدن رکورد سرعت حفاری را نیز یکی دیگر از دستاوردهای متخصصان ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: مهندسان شرکت حفاری پتروپارس با ثبت سرعت حفاری ۳۲۲ متر در روز توانستند با تکیه بر دانش داخلی رکورد دیگری در پارس جنوبی ثبت کنند. رکورد قبلی سرعت حفاری در پارس جنوبی نیز با ۲۴۳ متر در یک روز با دکل حفاری آبان در اختیار متخصصان حفاری شرکت پتروپارس بوده است.