شانا: مدیر‌عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران محل امنی برای سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حمایت کرده و آماده هرگونه همکاری هستند. عباس شعری‌مقدم افزود: امروز صنعت پتروشیمی ایران در حال رقم زدن جهشی تازه است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با تامین مالی طرح‌ها در روند رشد و توسعه این صنعت مشارکت فعالی داشته باشند.

وی ادامه داد: بخش بالادست صنعت نفت برای تامین خوراک برنامه‌های متنوعی دارد و در آینده مجتمع‌های پتروشیمی مشکل تامین خوراک نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر مشارکت بیشتر نظام بانکی کشور در طرح‌های توسعه‌ای گفت: امروز صنعت پتروشیمی برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های خود نیازمند حمایت بانک مرکزی است و بانک‌های ایرانی می‌توانند مشارکت بیشتری در تامین مالی طرح‌های پتروشیمی داشته باشند. وی تصریح کرد: از نظام بانکی کشور انتظار داریم که افزون بر مشارکت بیشتر در توسعه صنعت پتروشیمی به تعهدهای خود عمل کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: این شرکت همواره از تمام سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران دعوت کرده و آماده هرگونه حمایتی از آنها هستیم.