گروه نفت و پتروشیمی: رئیس مجلس شورای اسلامی روز جمعه طی نامه‌ای به رئیس جمهور، دولت را به رعایت قیمت ۱۳ سنتی خوراک گاز پتروشیمی‌ها مکلف و بند «د» مصوبه «تعیین تعرفه گاز مصرفی» که این نرخ در آن رعایت نشده و قیمت سوخت و خوراک به صورت توامان ۱۰ سنت در نظر گرفته شده بود را مغایر قانون بودجه۹۳ اعلام کرد. دیروز معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی موضع شرکت ملی پتروشیمی را در این خصوص اعلام کرد. محمدحسین پیوندی با تاکید بر اینکه موضع شرکت ملی پتروشیمی آن است که همه صنایع از جمله پتروشیمی‌ها سوخت را به قیمت یکسان دریافت کنند، گفت: هیات دولت مسوول‌ تعیین قیمت سوخت پتروشیمی‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر آقای لاریجانی رئیس مجلس قیمت‌گذاری یکسان ۱۰ سنتی گاز برای خوراک و سوخت پتروشیمی‌ها را رد کرده‌اند، این مطلب همان موضع شرکت ملی پتروشیمی‌ است چرا که بنده هم پیش از این گفته بودم که خوراک باید معادل ۱۳ سنت مجلس باشد و قیمت سوخت گاز هم به طور مجزا تعیین شود.

پیوندی با بیان اینکه قیمت‌گذاری سوخت در اختیار شرکت ملی پتروشیمی نیست، گفت: سوخت صنعت چه فولاد، چه آلومینیوم و چه پتروشیمی باید یکسان باشد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی اضافه کرد: از قدیم تعیین قیمت سوخت در اختیار هیات دولت بوده است و امسال برای اولین بار با توجه به قیمت‌گذاری ۱۳ سنتی مجلس برای خوراک گاز قیمت خوراک و سوخت بدون تفکیک مطرح شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره میزان متفاوت مصرف سوخت در پتروشیمی‌های خوراک مایع، متانولی و تولید‌کنندگان اوره اظهار کرد: خوراک، خوراک است و سوخت، سوخت و تفاوتی نمی‌کند پتروشیمی خوراک مایع یا خوراک گاز باشد.

پیوندی با تاکید بر اینکه موضع شرکت ملی پتروشیمی آن است که صنایع سوخت را به قیمت یکسان دریافت کنند، گفت: هیات دولت مسوول‌ تعیین قیمت سوخت پتروشیمی‌ها است.