خبرگزاری تسنیم: وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرد شرکت سینوپک چین که عملیات توسعه میدان نفتی یادآوران ایران را در دست دارد تولید نفت از این میدان را ۲ برابر کرده و به ۵۰ هزار بشکه در روز رسانده است. وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرد شرکت نفتی و شیمیایی چین (سینوپک) در موفقیتی کم‌سابقه، در حالی که ایران در تلاش برای احیای تولید نفت خود است، میزان تولید در پروژه نفتی در دست اجرای خود در ایران را دو برابر کرده است.

این افزایش حجم تولید، بخشی از تلاش گسترده‌تر از سوی چین و ایران برای ترمیم روابط تجاری دو کشور پس از لغو یک قرارداد نفتی ۵/۲ میلیارد دلاری بین ایران و شرکت ملی نفت چین است.

بر‌اساس این گزارش تولید نفت در پروژه یادآوران در نزدیکی مرز با عراق که در اختیار شرکت سینوپک چین است، در اوایل ماه آوریل از ۲۵ هزار بشکه در روز به حدود ۵۰ هزار بشکه افزایش یافته است. سینوپک تاکنون واکنشی به درخواست‌های پیاپی برای اظهار نظر در این زمینه نشان نداده است.

افراد نزدیک به موضوع گفتند سینوپک همچنین تلاش دارد تا فاز جدیدی را در این پروژه آغاز کند و میزان تولید نفت را به ۱۳۵ هزار بشکه در روز برساند.