شانا: نود درصد جایگاه‌های سوخت استان تهران و ۱۰۰ درصد جایگاه‌های سوخت کلانشهر تهران بنزین پاک توزیع می‌کنند. سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه هم‌اکنون بنزین توزیعی در چهار کلانشهر تهران، کرج، اراک و قم به‌طور کامل به بنزین پاک اختصاص دارد، توزیع این فرآورده را در پایتخت ۱۱ میلیون لیتر در روز اعلام کرد.

داوود عربعلی اظهار کرد: همه جایگاه‌های عرضه سوخت کلانشهر قم نیز زیر پوشش بنزین پاک قرار دارند و روزانه ۹۰۰ هزار تا ۲/۱ میلیون لیتر بنزین پاک از طریق آنها توزیع می‌شود.

وی مقدار عرضه بنزین پاک در کلانشهر اراک را نیز روزانه ۵۰۰ هزار لیتر اعلام کرد.به گفته عربعلی، در کلانشهر کرج و حومه نیز روزانه ۸/۱ میلیون لیتر بنزین پاک توزیع می‌شود.بیژن زنگنه پیش‌تر از افزایش توزیع بنزین پاک در ماه‌های آینده خبر داده و گفته بود: این فرآورده امسال در هشت کلانشهر کشور توزیع شود.

توزیع بنزین یورو ۴ در ۸ کلانشهر تا پیش از زمستان

از طرفی مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور اعلام کرد که کل سوخت مصرفی ۸ کلانشهر کشور با اتمام عملیات تفکیک خطوط و انبارها تا آذر ماه امسال با استاندارد یورو ۴ توزیع خواهد شد. سعید محجوبی اظهار کرد: به همین منظور در سه کلانشهر تهران، اراک و کرج از اواخر سال گذشته بنزین و گازوئیل یورو۴ توزیع شده است.وی در ادامه تاکید کرد: برنامه تولید و توزیع سوخت در ایران هم اکنون به دلیل شرایط محیطی بر مبنای استاندارد یورو ۴ و در برخی موارد یورو ۵ تعیین شده است.