درخشش «صنعتی پارس مینو» با تقسیم 150 ریال سود به ازای هر سهم

گروه بنگاه‌ها- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنعتی پارس مینو با حضور ۱۰۰ درصد از سهامداران در محل هتل المپیک برگزار شد.براین اساس دکتر فرهاد رمضان ریاست مجمع را بر عهده داشت. آقایان صادقی مقدم و حمیدرضا قدری ناظران این جلسه بودند و سرکار خانم سخت‌باز، مدیرعامل شرکت نیز سمت دبیری مجمع را بر عهده داشت. در ابتدای این جلسه مهندس خانم سخت باز ضمن ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره برای سال مالی ۹۲ به سوالات اکثر سهامداران پاسخ گفت و گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت به استماع حاضران جلسه یادشده رسید.در همین راستا پس از تصویب ترازنامه و صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی ۹۲ مقرر شد مبلغ ۱۵۰ ریال سود به ازای هر سهم میان صاحبان سهام این شرکت تقسیم شود.علاوه بر این اعضای هیات مدیره شرکت صنعتی پارس مینو شامل شرکت‌های خدمات مالی و مدیریت معین آزادگان، سهامی عام صنعتی مینو، قاسم ایران، سرمایه‌گذاری ملی ایران و شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان برای سال مالی آینده انتخاب شدند.

جایگاه شرکت در صنعت و وضعیت رقابتی آن در سال ۱۳۹۲:

۱) به گزارش شرکت بورس ایران که در پایان هر سال منتشر می‌شود در سال مورد گزارش شرکت صنعتی پارس مینو دارای رتبه ۶۱ است که نسبت به سال قبل ۱۱ پله رشد داشته است (منبع www.codal.ir) همچنین در بین شرکت‌های صنف تولیدکنندگان بیسکویت، شیرینی و شکلات در بین ۳ شرکت اول قرار گرفته است.

۲) شرکت صنعتی پارس مینو با افزایش ۵۴ درصد در فروش و ۷۷ درصدی میزان سود در سال ۱۳۹۲، موفق به تقویت وضعیت کلی گروه مینو در بین رقبای مطرح شده، گردید به نحوی که گروه مینو از لحاظ حجم تولید و فروش به رتبه نخست در صنعت شیرینی و شکلات ارتقا یافته است.

مرور کلی بر عملکرد شرکت، میزان دستیابی به اهداف تعیین شده و دستاوردهای مهم:

۱- براساس بودجه مصوب شرکت در سال مالی مورد گزارش تولید مقدار ۳۷.۰۱۸.۳۰۷ کیلوگرم به مبلغ فروش ۲.۴۷۲.۷۷۳ میلیون ریال پیش‌بینی شده بود که در پایان سال ۳۵.۷۵۸.۸۸۳ کیلوگرم به مبلغ فروش ۲.۶۶۵.۳۰۱ میلیون ریال محقق شد که علاوه بر پوشش بودجه، نشانگر رشد ۷ درصدی است.

۲- تهیه و تدوین سیستم بهای تمام شده و راه‌اندازی سیستم در سال‌جاری جهت کنترل به موقع قیمت‌ها.

۳- افزایش سرمایه شرکت دارویی و آرایشی بهداشتی مینو از محل مطالبات حال شده، از مبلغ شصت میلیارد ریال به یکصد میلیارد ریال انجام گردید.

۴- کنترل قیمت رقابتی محصول و اخذ مجوز افزایش قیمت محصولات با هدف حفظ حاشیه سود شرکت.

۵- تولید اسنک با حداکثر ظرفیت و آغاز تولید و فروش مستمر محصول پلت و بهره‌برداری از پروژه‌های جدید شرکت.

۶- افتتاح بزرگ‌ترین پروژه تولید شکلات خاورمیانه در بهمن‌ماه سال‌جاری.

۷- اصلاح ساختار سازمانی شرکت جهت افزایش راندمان و بهره‌وری.

۸- راه‌اندازی سیستم تلفن گویا جهت پاسخگویی بهتر به نیازهای سهامداران محترم.

بیان برنامه‌ها و چشم‌انداز وضعیت شرکت برای سال مالی آتی:

۱- تحقق افزایش فروش ریالی ۱۵ درصدی نسبت به سال مورد گزارش

۲- راه‌اندازی و بهره‌برداری بخش ساخت و توسعه شکلات جدید

۳- برنامه‌ریزی، ساخت و بهره‌برداری از انبار سوخته شرکت برای تولید محصولات جدید

۴- ایجاد تنوع در سبد محصول به منظور برآورده ساختن نیاز گروه‌های مختلف اجتماعی با حفظ کیفیت مطلوب و موردنظر مشتریان

۵- دستیابی به رتبه اول صنعت شیرینی و شکلات کشور از نظر کیفیت، فروش، سهم بازار، سودآوری و صادرات

۶- تثبیت موقعیت برند وایت به عنوان تنها محصول آدامس بدون قند تولید داخلی و گرفتن سهم بازار مناسب از رقبای خارجی و تحقق تولید مستمر

۷- تولید محصول بیسکویت بدون قند در راستای حمایت از حقوق بیماران دیابتی و اولین محصول تولیدی داخلی رژیمی

۸- تولید آدامس مخصوص کودک (در ۲ طعم) در جهت

افزایش فروش

ظرفیت تولید

در سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ معادل ۳۵.۷۵۸.۸۸۳ کیلوگرم تولید، از گروه‌های مختلف شامل انواع بیسکویت، آدامس، پفک و اسنک و پلت ویفر و شکلات انجام و جهت تکمیل و نیاز بازار عرضه شده است.

بیشترین افزایش شاخص تولید در بخش اسنک و پلت به میزان ۹۶ درصد و بخش ویفر به میزان ۹ درصد و بخش شکلات به میزان ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته بوده است.

فروش

فروش خالص شرکت در سال مالی مورد گزارش مبلغ ۲.۶۶۵.۳۰۱ میلیون ریال (۵۵ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن) رسیده است و پیش‌بینی فروش شرکت برای سال ۱۳۹۳ معادل ۳.۰۵۸.۰۲۴ میلیون ریال برابر ۱۵ درصد رشد نسبت به فروش خالص سال مالی مورد گزارش می‌باشد.

درخشش «صنعتی پارس مینو» با تقسیم 150 ریال سود به ازای هر سهم

درخشش «صنعتی پارس مینو» با تقسیم 150 ریال سود به ازای هر سهم